هشت مقام دولتی باز هم به جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نرفتند

کدخبر: 952796

گزارش «نسیم» حاکی است؛ علی طیب نیا تنها مسئول دولتی بود که در جلسه دیشب حضور یافت/ غیبت وزرا و مسئولین در جلسه شورای گفتگو نارضایتی بخش خصوصی را به همراه داشته است

گروه اقتصادی خبرگزاری «نسیم»- سیزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر دیروز در شرایطی در اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران برگزار شد که تنها یکی از نمایندگان دولت در آن حضور داشت. علی طیب نیا مانند جلسات گذشته تنها مقام دولتی بود که در جلسه دیشب حضور داشت تا سریال غیبت مسئولان دولتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی وارد قسمت جدیدتری شود.

به گزارش «نسیم»، طبق قانون ولی الله سیف، محمد باقر نوبخت، محمدرضا نعمت زاده،عباس آخوندی، محمود حجتی، بیژن نامدار زنگنه، حمید چیت چیان و محمد نهاوندیان هم باید در این جلسه حضور پیدا می‌کردند، اما مانند جلسات گذشته صندلی آن ها در جلسه خالی بود.

گفتنی است علی طیب نیا نیز در جلسه سیزدهم (شب گذشته)، به دلیل کمبود وقت زودتر از زمان تعیین شده و تنها یک ساعت در جلسه حضور پیدا کرد و سپس بعد از صحبت با خبرنگاران به سرعت جلسه را ترک کرد. غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران هم مدتی بعد از طیب نیا جلسه را ترک کرد و حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد.

به گزارش نسیم، رویه موجود نشان می دهد که بخش خصوصی نمی تواند امید چندانی به وعده های دولت در خصوص تعامل با بخش خصوصی و به خصوص اجرایی شدن قانون بهبود فضای کسب و کار امیدوار باشد.

پیش از این چند تن از اعضای اتاق به ویژه مرتضی الله داد معاون اقتصادی اتاق ایران با گله مندی از غیبت وزرا برای حضور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از تعاملات موجود میان دولت و بخش خصوصی انتقاد کرده بود.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از الزمات برنامه پنجم توسعه است و با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است . طبق قانون، جلسات شورا باید هر 15 روز یکبار انجام شود و هریک از وزرا تنها 3 بار در سال حق دارند تا معاونین خود را به جای خود به این جلسات بفرستند .

این جلسات در دولت دهم 30 بار برگزار شد که که آن زمان هم مسئولان دولتی به جز سید شمس الدین حسینی وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی در این جلسات شرکت نمی کردند و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و رفتن چند عضو از اتاق بازرگانی به دولت به ویژه محمد نهاوندیان که به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور انتخاب شده بود، این امید وجود داشت تا جلسات شورا با حضور حداکثری مسئولان دولتی برگزار شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و این جلسات هم چنان با مهری مسئولین دولتی برگزار می شود. باید دید در نهایت رویکرد مسئولان دولت به این جلسات تغییر خواهد کرد یا خیر.

ارسال نظر: