رئیس اتحادیه آجیل: انحصار واردات آجیل در دست عده‌ای خاص است

کدخبر: 987521

ارزانی ممقانی در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: قیمت آجیل نسبت به سال گذشته افزایش یافته است/ توان عمومی مردم برای خرید اجیل و خشکبار کم شده است/ فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است

علیرضا ارزانی ممقانی در گفتگو با «نسیم» در خصوص وضعیت بازار آجیل و خشکبار در آستانه نوروز بیان داشت: امسال در برخی از اقلام از جمله فندق و تخمه ژاپنی کمبود داشتیم و به همین دلیل تا حدی برخی قیمت‌ها افزایش یافت و پیش بینی می‌شود که تا حدی این قیمت‌ها نیز با توجه به تقاضای بیشتر در چند روز آینده افزایش یابد.

وی تصریح کرد: از آن جهت که قیمت اجناس به عرضه و تقاضا مربوط است لذا افزایش قیمت ظرف چند روز آینده چندان غیرطبیعی نیست.

ارزانی دلیل افزایش قیمت هرساله آجیل و خشکبار را انحصاری بودن واردات در دست عده ای خاص دانست و اظهار داشت: بدون شک هیچ مغازه‌دار و آجیل فروشی دوست ندارد قیمت اقلامش بالاتر برود زیرا وقتی جنس ارزان باشد فروش ما نیز بهتر خواهد بود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار افزود: تفاوت قیمت زیادی بین آجیل هندوستان و ایران دیده می‌شود که این افزایش قیمت تحت تاثیر اقدامات برخی از وارد کنندگان است.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که امسال، فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ما به عینه شاهد هستیم که توان عمومی مردم برای خرید کمتر شده است، بنابراین امسال اقبال کمتری برای خرید آجیل از سوی مردم دیده شده است.

ارسال نظر: