وانت پیکان به موزه رفت

کدخبر: 987846

امروز در مراسمی با حضور مدیرعامل ایران خودرو در کارخانه خودروسازی تبریز، خط تولید وانت پیکان متوقف و خطوط تولید انبوه وانت "آریسان" آغاز شد

به گزارش «نسیم»، در این مراسم که با حضور یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو، صالحی‌نیا معاونت صنایع وزارت صنعت و برخی نمایندگان مجلس و استاندار تبریز درحال برگزاری است به صورت نمادین وانت پیکان به اتاقی در کنار سالن منتقل و خط تولید وانت آریسان آغاز شد. غلامرضا صادقیان مدیرعامل ایران خودرو تبریز در افتتاحیه این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت سال 85 تأسیس، در سال 86 به بهره برداری و در سال 87 به تولید انبوه رسید، اظهار داشت: طی این چند سال 562 هزار وانت باردو در شرکت خودروسازی تبریز تولید شده است. وی با اعلام اینکه به ازای هر خودروی تولیدی یک و نیم نفر اشتغالزایی شده است، افزود: در مجموع توانسته‌ایم 850 هزار اشتغال مستقیم را در این شرکت بوجود آوریم. صادقیان با اعلام اینکه با وجود رکودهای پیش روی خودروسازی توانسته ایم این موضوع را حل و حتی تولید خود را یک و نیم برابر سال گذشته برسانیم، گفت: این شرکت در سال گذشته رکورد روزانه 604 دستگاه را تجربه کرده است که درصددیم این میزان را با تولید آریسان نیز افزایش دهیم. وی با اعلام این که امروز آریسان جایگزین وانت باردو می‌شود تصریح کرد: یکی از هدف‌های ما برای تولید این خودرو بومی سازی آن است برهمین اساس موتور و گیربکس این خودرو بومی سازی شده است.

به گزارش «نسیم»، تولید وانت جدید آریسان امروز به عنوان جایگزین وانت پیکان در کارخانه ایران‌خودروی تبریز آغاز شد، این خودرو با استاندارد یورو 4 و در دو نوع دوگانه‌سوز و بنزینی تولید خواهد شد. حجم باربری آریسان دوگانه سوز 750 کیلوگرم و برای نوع بنزینی آن 830 کیلوگرم است. این خودرو در ابتدا به صورت دوگانه‌سوز و بعد از آن در نوع بنزینی عرضه خواهد شد. در تولید این خودرو به دانش هم بندی دست یافته شده که 600 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد. آریسان با کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین تولید می‌شود و از سپر پلاستیکی که در برخورد با عابران کمترین آسیب وارد می‌کند و موتور طولی (دیفرانسیل عقب) برخوردار است.

ارسال نظر: