فرهنگستان علوم، حلقه‌ی اتصال علم و فرهنگ

کدخبر: 2377923
خبرنگار:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از جوانان نسل امروز از خرد حکمی فاصله گرفته اند، گفت: پیوند فرهنگ و علم در نهاد فرهنگستان علوم حکیمانه است و مقصود از فرهنگ یک فرهنگ ایرانی اسلامی است و قوام فرهنگ ایرانی اسلامی مانند شاهنامه فردوسی، گلستان و بوستان خرد است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در آئین تکریم از خدمات ۲۵ ساله رضا داوری اردکانی در فرهنگستان علوم و معارفه محمدرضا مخبر دزفولی که در محل فرهنگستان علوم برگزار شد، اظهار کرد: درباره استاد رضا داوری اردکانی صحبت زیاد است و مجلس علمی درباره اندیشه‌های دکتر داوری برگزار شد و متوجه شدم موضوعی که باعث نشاط ایشان می‌شود همین برگزاری مباحث علمی است. 
وی افزود: وقتی آثار استاد رضا داوری اردکانی را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایشان واقعا فیلسوف انضمامی هستند، اما عمده فلیسفان انتزاعی هستند و خلا فلسفه در توجه کم به امور انضمامی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دکتر مخبر دزفولی دانشمند مدیر و مدیر دانشمند است و در زمان دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای نقشه علمی کشور نقش موثری ایفا کردند و شخصیت فرهیخته‌ای در حوزه مدیریت و حکمرانی علم داشته‌اند. 
حجت الاسلام خسروپناه اضافه کرد: هدف ما انتخاب یکی از اعضای فرهنگستان علوم به‌عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم بود که همگی دکتر مخبر دزفولی را پیشنهاد دادند. 
وی بیان کرد: پیوند فرهنگ و علم در نهاد فرهنگستان علوم حکیمانه است و مقصود از فرهنگ یک فرهنگ ایرانی اسلامی است و قوام فرهنگ ایرانی اسلامی مانند شاهنامه فردوسی، گلستان و بوستان خرد است. 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از جوانان نسل امروز از خرد حکمی فاصله گرفته‌اند و گسسته نسل حرف غلطی است و اصلا وجود ندارد، بلکه هم اکنون دو زیست جهان زیستی در عرض هم داریم و همین نسل است که علم کشور را توسعه می‌دهند.
وی گفت: فرهنگستان علوم باید نقشی در حکمرانی علم داشته باشد و می‌تواند راه بینی و راهبردی و راهبری و راه سنجشی حکمرانی علم را در دست بگیرد.

 

ارسال نظر: