پوران درخشنده: سینمای کودک مظلومانه از دست رفته است

کدخبر: 1016193

این کارگردان به «نسیم» گفت: شخصا دغدغه ساخت فیلم کودک دارم و اتفاقا فیلمنامه خوبی هم در این زمینه دارم و منتظرم امکانات ساخت آن فراهم شود/ نداشتن چراغ راه و عدم مسئولیت پذیری مسئولان سینما از دلائل این رکود است

پوران درخشنده در گفتگو با «نسیم»، با اشاره به عدم اقبال فیلمسازان برای ساخت فیلم در حوزه سینمای کودک گفت: مسائلی زیادی باعث شد که این عدم اقبال از سوی فیلمسازان برای این حوزه ایجاد شود؛ به عبارت دیگر بی برنامگی برای سینمای کودک، نداشتن چراغ راه درست، عدم مسئولیت پذیری مسئولان سینما، نداشتن بودجه درست برای این حوزه، نبود اکران درست برای فیلم ها و... همگی در نهایت باعث دلسردی فیلمسازان سینمای کودک شده است .

وی با بیان اینکه که وقتی نگاه می کنم می بینم که سینمای کودک مظلومانه از دست رفته است، اظهار داشت: سیاست های مسئولان از یک سو، و از سوی دیگر عدم برنامه ریزی درست اهمیت ندادن جدی به سینمای کودک باعث ایجاد وضعیت فعلی در سینمای کودک شده است .

کارگردان «هیس، دخترها فریاد نمی زنند!» ادامه داد: وقتی از سینمای کودک صحبت می کنیم، منظور تولید و پخش آثار این حوزه است؛ در حالی که سالن های سینما برای اکران اینگونه فیلم ها در اختیار فیلمسازان قرار نمی گیرد و طبیعتا این مسئله باعث دلسردی و از بین رفتن سرمایه در سینمای کودک می شود و همین موضوع باعث شد که سینمای کودک به جایگاه خود نرسید .

زمانی فیلمهای سینمای کودک ایرانی در جهان دست به دست می چرخید

درخشنده با بیان اینکه دهه شصت اوج سینمای کودک و اوج موفقیت برای فیلمسازان کودک بوده است، تصریح کرد: در آن دهه فیلم های کودک در سرتاسر جهان می چرخید و جایزه می آورد؛ با این حال سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاد که دیگر سینمای کودک آن وضعیت را ندارد .

وی افزود: زمانی که نگاه می کنم به سینمای کودک متوجه می شوم که برنامه جدی ای برای این سینما در نظر گرفته نشده و بودجه مورد نیاز به سینمای کودک اختصاص داده می شود، از سوی دیگر فیلمسازان به دلیل عدم اکران آثارشان انگیزه خود را از دست داده اند؛ به هر حال متاسفانه سینمای کودک ما مظلومانه از دست رفته است و برای احیای آن نیاز به یک نگاه کارشناسی و جدی است تا بتوان به این سینما پرداخت .

برگزاری جشنواره فیلم کودک غنیمت است

کارگردان «هیس، دخترها فریاد نمی زنند!» با اشاره به جشنواره سینمای کودک تصریح کرد: جشنواره سینمای کودک خوب است، ولی این جشنواره نیازمند فیلم است و وقتی سینمای کودک اثری نداشته باشد، فقط جشنواره آن برگزار می شود. البته برگزاری این جشنواره از این نظر غنیمت است تا سینمای کودک از یادها نرود و حداقل برای آن سالی یک یا دو فیلم ساخته شود ولی سینمای کودک داشتن موضوع دیگری است

درخشنده خاطر نشان کرد: شخصا دغدغه ساخت فیلم کودک را دارم و اتفاقا فیلمنامه خوبی هم در این زمینه دارم و منتظرم امکانات ساخت فراهم شود چرا که اینگونه فیلم ها نیازمند حمایت همه جانبه است .

ارسال نظر: