"فیلسوف های احمق" نخستین بیانیه رسمی ایران به فیلم های ضد ایرانی

کدخبر: 1026855

کارگردان فیلم "فیلسوف های احمق" به خبرنگار «نسیم»، گفت: این فیلم سینمایی در حقیقت جوابیه ای به فیلم های "آرگو"، "۳۰۰" و "گلاب" است

سعید چاری کارگردان فیلم "فیلسوف های احمق" در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، عنوان کرد: فاز دوم فیلمبرداری "فیلسوف های احمق" از این هفته در مقابل سفارت آمریکا در تهران آغاز می شود. در حقیقت این فیلم به نوعی جوابیه تمامی فیلم های ضد ایرانی است که در آمریکا ساخته می شود. که از جمله این فیلم ها می توان به فیلم های "آرگو"، "300" و "گلاب" اشاره کرد.

وی افزود: ما در این فیلم بحث تسخیر سفارت آمریکا را داریم که این بخش در سفارت آمریکا برداشت می شود. همچنین یک بخشی از کار ما در این فیلم پرداختن به فیلم "آرگو" است. بر این اساس که آنها در فیلم "آرگو" روایت خود از تسخیر سفارت را داشتند و ما در این فیلم روایت خود را داریم.

این کارگردان ادامه داد: ما در حال حاضر بخش های جوابیه مربوط به فیلم های "300" و "آرگو" باقی مانده است که اگر اینها را هم برداشت کنیم کار فیلم برداری "فیلسوف های احمق" به پایان می رسد.

چاری خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از 60 درصد کار فیلمبرداری شده است. ما در این فیلم به اصل ماجرای تسخیر سفارت آمریکا و حواشی که در داخل این سفارت اتفاق افتاده است خواهیم پرداخت.

وی اضافه کرد: اگر خیلی وارد حواشی آن نشویم بهتر است. زیرا این فیلم به علت اینکه ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی است و آن طرف آبی ها خیلی برای آن به دنبال حاشیه سازی هستند. حتی این را می توانم بیان کنم که خبرگزاری های غربی و بیگانه هم حسابی در حال اذیت کردن ما هستند.

این کارگردان تصریح کرد: در اواخر مهرماه کار فیلمبرداری "فیلسوف های احمق" به صورت کامل به پایان خواهد رسید و فیلم تا بهمن ماه آماده نمایش خواهد بود. همچنین از آنجایی که این فیلم جلوه های ویژه سنگینی نیز دارد و اکثر لوکیشن های آن در آمریکا است ما رسما بعد از پایان فیلمبرداری وارد مرحله تدوین و جلوه های ویژه آن خواهیم شد.

چاری متذکر شد: به علت اینکه کار خیلی حساس است کیفیت برای ما مهمتر از سایر موارد دیگر است. در حقیقت "فیلسوف های احمق" نخستین بیانیه رسمی ایران به فیلم های آمریکایی ضد ایرانی است. بر این اساس عجله خاصی برای سریع آماده کردن آن نداریم و اگر به جشنواره فجر هم برسد که چه بهتر است.

وی در پایان گفت: تا امروز هم نه آهنگ ساز و نه مسئولان جلوه های ویژه و تدوین به صورت قطعی انتخاب نشده اند ولی در روزهای آینده انتخاب و اطلاع رسانی می شوند.

ارسال نظر: