آیت‌الله امامی کاشانی: نتیجه حرکت عظیم اربعین بیداری بشریت است

کدخبر: 1042112

امام جمعه موقت تهران گفت: انتشار و انعکاس حرکت اربعین به سایر مردم دنیا بسیار مهم است و در بیدار کردن عمق و شعور بشر نقش والایی داشته و بسیار با ارزش است

به گزارش «نسیم»، آیت الله امامی کاشانی با اشاره به روایاتی درباره اهمیت و عظمت زیارت حضرت سید الشهداء (ع) گفت؛ زائر وقتی از خانه حرکت می‌کند و هر قدمی که بر می‌دارد خداوند گناه وی را می‌بخشد. لذا این قدم‌های زائرین بسیار ارزشمند است. لذا باید در این میان به چند نکته مهم توجه کرد که خدمت زائرین عزیز عرض می‌کنم. این گامی که برمی‌دارید دارای رزش بسیار بالایی است که بخشش گناهان را همراه دارد. از خداوند بخواهید که این ارزش برای شما باقی بماند و به خاطر گناه و یا تخلف از فرمان خدا ارزش‌ها فرو نریزد و این دعا شما باشد که همواره با امام حسین (ع) و در راه ایشان بودن باشند. برای خودمان و دوستانمان و حتی کسانی که توفیق پیدا نکردند هم دعا کنید.

وی ادامه داد؛ همچنین دیگران را هم به این دعا وارد کنیم و ظهور حضرت ولیعصر (عج) را با پای پیاده رفتن از درگاه خدا بخواهید. حمایت از مظلومان و نابودی ظالمان که اینچنین با جهان اسلام رفتارمی کنند، نابودی داعش و گروهای تکفیری، اسرائیل و آنهایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، آل سعود و کسانی که در وادی ظلم و ستم اینچنین بی‌پروا هرگونه جنایتی را می‌کنند را از خدا بخواهیم.

وی افزود؛ باید توجه کرد که در اربعین ویژگی‌های خاصی دارد که در آن نهفته است. اولا اربعین 40 روز بعد از شهادت سید الشهداء (ع) است. یعنی از روز 11 ماه محرم محاسبه می‌شود و نه از روز عاشورا. زیرا امام حسین (ع) تا عصر عاشورا زنده بودند و به همین خاطر روز اربعین از فردای آن روز محاسبه می‌شود که در ‌‌نهایت با فرا رسیدن همزمان اهل بیت پیامبر و جناب جابر به کربلا به اواج می‌رسد.

وی در خصوص «رادیو اربعین» گفت، این هیجان و شور شیعیان، مخصوصا مردم ایران به کربلای حسینی از تعالیم شعائر و حفظ مکتب حسینی است و شما برای احیاء و عظمت این مکتب زائرین حرکت می‌کنید تا آن به تمام بشریت نشان داده شود و حرکتی که به سوی کربلا زائرین دارند با‌‌ همان عشق و ثواب موفق خواهند شد. زیارت کربلا توجه به مکتب حسینی و احیای آن، تجدید کربلا و‌‌ همان شعار ایشان، اهل بیت و اصحاب ایشان در روز عاشورا است که به گوش جهانیان می‌رساند و اگر این حرکت نباشد فراموش می‌شود. مسلما انتشار و انعکاس این حرکت به سایر بشر بسیار مهم است و در بیدار کردن عمق و شعور بشر نقش بسیاری باید در نظر گرفت که بسیار با ارزش است.

ارسال نظر: