قره شیخلو:

فعالیت های قرآنی دانشگاه پیام نور توسعه و تعمیق پیدا می‌کند

کدخبر: 2023669

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی در گذشته فعالیت های قرآنی خیلی خوبی داشته اند. ولی قرار است تا با استفاده از ظرفیت های دو بخش سازمان دارالقرآن و دانشگاه پیام نور این فعالیت ها توسعه و تعمیق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، مراسم امضاء تفاهمنامه همکاری بین سازمان دارالقرآن کریم و دانشگاه پیام نور برگزار شد. بر این اساس کریم نجفی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در این مراسم در سخنانی، گفت: همانطور که می دانید دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی است که 4 هزار عضو هیات علمی و 750 هزار دانشجو در 520 مرکز در سراسر کشور دارد. بر این اساس به منظور گسترش فعالیت های قران در این دانشگاه امروز تفاهمنامه همکاری بین معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشجویی این دانشگاه با سازمان دارالقرآن کریم امضاء شد.

وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت های دانشگاه پیام نور در آغاز فعالیت های خود موضوع فعالیت های قرآنی در داخل این دانشگاه بوده است. بر این اساس اخیرا بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن را در استان اصفهان برگزار کردیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور ادامه داد: امسال نیز این برنامه را درنظر داریم تا در استان قزوین برگزار کنیم. دانشگاه دو رکن دارد. نخست استاد و سپس دانشجو و اگر اندیشه های این دو رکن با قرآن و فرهنگ اسلامی پیوند بخورد این دانشگاه و فعالیت های آن می تواند سرنوشت ساز باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: برای اینکه ما این این اهداف برسیم کشف استعداد های دانشجویان و استعدادهای قرآنی را در داخل دانشگاه را در دستور کار خود قرار دادیم. بر این اساس این موضوع و انجام این مهم را وظیفه خود و معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور می‌دانیم.

وی اضافه کرد: زیرا اعتقاد داریم که کشف این استعدادها در رشد فعالیت های قرآنی تاثیرات بسیار خوب و موثری داشته و خواهد داشت. بر این اساس ما دبیرخانه کانون های قرآنی را در دانشگاه پیام نور داریم تا بتوانیم کانون های قرآنی خود را در سراسر کشور فعال کرده تا نخبگان قرآنی را کشف کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور یادآور شد: سازمان دارالقران سازمانی است که در بحث قرآنی تخصص دارد و ما با تفاهمنامه ای که با آنها امضا کردیم به دنبال بهره برداری از زمینه های مفاهیم و معارف قرآن هستیم تا آنها را در اختیار دانشجویان و اساتید دانشگاه کشور قرار بدهیم.

نجفی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقدام و عمل نامگذاری شده است بتوانیم اقدام جدی را در بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در سطح کشور و در میان دانشجویان و اساتید این دانشگاه داشته باشیم.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کریم نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی، گفت: امروز برای امضای یک تفاهمنامه همکاری در خدمت معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور و سایر مدیران فرهنگی این دانشگاه بودیم که هدف از امضای آن توسعه فعالیت های قرآن در دانتشگاه پیام نور است.

وی افزود: البته دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی در گذشته فعالیت های قرآنی خیلی خوبی داشته اند. ولی قرار است تا با استفاده از ظرفیت های دو بخش سازمان دارالقرآن و دانشگاه پیام نور این فعالیت ها توسعه و تعمیق پیدا کند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم ادامه داد: مواردی که در این تفاهمنامه آمده در حوزه آموزشی در دو بخش عمومی و تخصصی، حوزه پژوهشی، حوزه تالیفات، تولید منابع و فعالیت های تبلیغی و ترویجی است. بر این اساس قرار شد تا یک کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان دو دستگاه جلسات خاصی را داشته باشند تا بندهای این تفاهمنامه را عملیاتی کنند.

قره شیخلو خاطرنشان کرد: قطعا ما در این راستا برنامه هایی را در سطح ملی و در سراسر کشور و همینطور برنامه هایی را در سطح ستاد خواهیم داشت. بر این اساس در این کارگروه ها عناوین برنامه ها، زمانبندی ها، گستره جغرافیایی و منابع آن مشخص خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: بر این اساس امیدواریم که امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است بتوانیم یک حرکت جدی و یک اقدام عملی موثر در توسعه برنامه های قرانی در سطح دانشگاه پیام نور داشته باشیم.

ارسال نظر: