سالک:

مسابقات قرآن بستر انتقال فرهنگ است

کدخبر: 2027398

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات این کمیسیون به منظور توجه به زیرساخت های قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: امروز در دنیا یکی از راه های انتقال فرهنگ به مردم از طریق برگزاری همایش های علمی، اسلامی و قرآنی مثل مسابقات بین المللی قرآن است.

وی یکی از آثار مثبت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران را همگرایی و همفکری امت اسلامی دانست و افزود : زمانی سعودی ها به ما می گفتند چون قرآن بلد نیستید بخوانید، صهیونیستید، ولی امروز ثابت شده که آن ها صهیونیست هستند و قاریان ما در سراسر دنیا بزرگترین قراء هستند و در سطح بین المللی مقام های اول را کسب می کنند.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: کسانی که در این مسابقات شرکت می کنند به فهم و درک مبانی قرآنی بیش از گذشته واقفند و این مسابقات تنها به قرائت و تلاوت و حفظ قرآن خلاصه نمی شود و حرکتی عظیم و بنیادین است .

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تلاش های مجلس شورای اسلامی در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در ایران، عنوان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی به منظور تقویت زیر ساخت های فرهنگی یکی از مسائل را توجه به مبانی قرآنی می دانیم و در جهت کمک به تقویت این جنبه تلاش می کنیم.

ارسال نظر: