اهدای نشان شهید سیاح طاهری به بهترین اکران کننده عمار؛

امام جمعه خوسف: اگر در جبهه فرهنگی کسی اشتباهی کرد نباید او را تخطئه کنیم/یزدی: اکران های مردمی عمار اتفاق بزرگی در سینماست

کدخبر: 2058400

مراسم اهدای نشان شهید سیاح طاهری به دبیرخانه عمار شهر خوسف و تجمع عماری های شهر خوسف به همت دبیرخانه جشنواره مردمی عمار تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » ، مراسم اهدای نشان شهید سیاح طاهری تقدیم شد به دبیرخانه عمار شهر خوسف و تجمع عماری های شهر خوسف به همت دبیرخانه جشنواره مردمی عمار به پاسداشت فعالیت ممتاز اکران کنندگان جشنواره عمار در فصل اول سال روز جمعه بعد نمار مغرب و عشا در مصلای شهر خوسف برگزار شد.

در این نشست میهمانان علاوه بر امام جمعه شهر خوسف و مسئول حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و مسئولین شورای شهر و ارشاد و بنیاد شهید شهر خوسف محسن یزدی مسئول مرکز مستند سوره حوزه هنری و سیدرسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار حضور داشتند .

در این مراسم حجت‌الاسلام حامد شاه‌بیکی در ابتدای سخنان خود به سرگذشت عمار یاسر پرداخت و به مبارزه او با فیش های نجومی زمان خود و مقابله با اشرافیت در دوران خلیفه سوم اشاره کرد و گفت: عمار، در دوره خلافت عثمان به دلیل اسراف بیش از حد و ولخرجی در بیت المال به او اعتراض کرد.

وی به اخلاص عمار یاسر اشاره کرد و افزود: در همه موارد اخلاص داشت و همیشه در جبهه حق بود. در جنگ جمل و در اوج فتنه افکنی دشمنان و فضای غبارآلود شک، روشنگری می کرد و جلوی افرادی مثل ابوموسی اشعری هم می ایستاد و کوچک ترین شکی در حقانیت پیامبر(ص) و امام علی(ع) نداشت.

امام جمعه خوسف هویت و ماهیت کار فرهنگی را اخلاص دانست و تصریح کرد: اینکه بگوییم هیئت ما باید بزرگتر باشد یا طبل هیئت بزرگتر از فلان هیئت باشد خلاف اخلاص است و آسیب است و در کار عمار و هیئت این تقوا و اخلاص که باید افزایش یابد.

وی با حالات شهدا و امیرالمومنین در راس آنها و دغدغه اخلاص آنها اشاره کرد و افزود: اگر کار فرهنگی اخلاص نداشته باشد بی اثر است و وقت خود را تلف کرده ایم.

شاه بیگی به میزان سنجش اخلاص پرداخت و گفت: باید کار برای خدا کرد و باید وسواس داشت که یکی از ویژگی های اخلاص عشق و محبت به جبهه ای است که در آن کار می کند و اگر هیئت ما درجه یک شد و دیگران درجه دو شدند نشان می دهد که اخلاصی وجود ندارد.

وی مهمترین ویژگی را بصیرت خواند و افزود: اینکه دوست را دوست بداریم و دشمن را دشمن بداریم ضرورت جدی است که باید انجام دهیم.

شاه بیگی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت شکل گیری جبهه در عرصه های فرهنگی، تاکید کرد: در جبهه فرهنگی بصیرت لازم است چنانچه اگر در جبهه جهاد اصغر نیروها دچار تردید شوند و یکی برود و دیگری نرود یا اگر به اختلاف بیافتند جبهه شکست خواهد خورد یا در جبهه جنگ اگر از کسی اشتباهی سر زد کسی حق ندارد با گلوله رفیق خود را بزند در جبهه فرهنگی هم همینطور است چرا که این مسئله کمک کار به دشمن است.

وی با اشاره به بصیرت عمار یاسر افزود: ما باید همه هم هدف و در کنار هم باشیم و واحد و در عرصه مختلف باشیم و اتاق فکری تصمیم بگیرد و در این زمینه جشنواره عمار یکی از مهمترین کارها را انجام می دهد.

امام جمعه خوسف با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی که سینما را زبان امروز دانسته اند، تصریح کرد: جشنواره عمار از برکات تقابل با فتنه 88 بود که با فیلم و مستند به مواجهه با دشمنان رفتیم.

وی به فیلم های جشنواره عمار اشاره کرد و افزود: جشنواره عمار اگر بتوانند به اهدافشان دست یابند قطعاً دستاورد بسیار بسیار بزرگی خواهد بود زیرا بعد از انقلاب در این حوزه فیلم کارهای جدی و اساسی صورت نگرفته و بیشتر دست روشنفکران است و آثار کمی ارائه شده است؛ حال جشنواره عمار آمده است که این فضا شکسته بشود تا بچه های حزب الهی اثر تولید کنند و بتوان آثار را در مساجد و حسینیه ها اکران کرد.

شاه بیگی با اشاره به فیلم کوتاه علمک ساخته حسین دارابی گفت: این فیلم خیلی اثرگذار است و جوانان را به روحانیت علاقمند می کند و برخی مستندهای عمار خیلی موثر بوده است.

محسن یزدی رئیس مرکز مستندسازی حوزه هنری نیز در سخنانی با بیان اینکه دیدن جمع های بچه های نورانی که با دست خالی کار می کنند برای ما که در مرکز هستیم همیشه الهام بخش بوده گفت: این جمع ها نمی گذارد یادمان برود که نزدیکان ما چکار می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی سینما و فیلم بحث پیچیده ای بود، افزود: برای ما که به مبانی دین و مبانی انقلاب معتقد بودیم سوال وجود داشت که چقدر می توانیم به بحث سینما ورود کنیم و این در حالی بود که فضای سینما در گذشته و امروز را می دانستیم تا اینکه اظهار نظر بزرگان بیان شد که از جمله آنها سخنان آیت الله جوادی آملی بود.

یزدی به دیدار دست اندرکاران جشنواره عمار و مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در آن دیدار برای ما حجت تمام شد که می توانیم به عرصه سینما وارد شویم اما عرصه چون عرصه خیلی لغزنده ای است باید با سپر وارد بشویم و سپر نیز همان دعا و توسل و توکل است.

وی با بیان اینکه امروز جنگی بین بچه های معتقد به نظام و جناح مقابل درگرفته افزود: این جنگ خیلی خیلی سنگین است چه اینکه ما در مراکز رصد اخبار افراد زیادی می بینیم که در این حوزه می بینیم که مبانی دین و مبانی اخلاقی را نشانه گرفته اند و شما فیلم هایی در سینما می بینید که با بودجه کشور از آنها حمایت میشود و همه جوره درباره تبلیغات از آنها حمایت میشود و این افراد حرفشان را روی پرده سینما می زنند و بعد در خارج از کشور فیلمهایشان را نمایش می دهند و آبروی کشور را می برند.

رئیس مرکز مستند سازی حوزه هنری با اشاره به اینکه بعضی از این فیلمها با پول دولت ساخته شده، تصریح کرد: این افراد تنها به دنبال کسب شهرت و پول و قدرت هستند و جنگ ما واقعاً جنگ عقیدتی چراکه با قومی طرفیم که مبنایش مخالفت و ضدیت با فرهنگ مردم و فرهنگ دینی و ملی ماست.

وی با بیان اینکه دو راه وجود دارد یا خالی کردن صحنه یا ورود با قدرت افزود: بالاخره بزرگان ما هم ورود با قدرت را به ما توصیه کرده اند و الان ما داریم قدرت پیدا می کنیم و در حوزه سینما بچه ها قوی شده اند؛ و اگر شما فیلم ها را نگاه بکنید می بینید که در حوزه مستند ما خیلی قوی هستیم.

یزدی سینما را در دو بخش تولید و اکران تقسیم کرد و ادامه داد: الان جبهه انقلاب در بحث اکران نیز خیلی قوی است امروز در تهران دعوا بر سر سینماهاست و این اتفاقی که جشنواره عمار رقم زده اتفاق خیلی مهمی است چرا که دست و چشم آن فردی که در تهران و در شهرهای بزرگ فیلم تولید می کند به مخاطب است.

وی خطاب به فعالان اکران مردمی عمار تاکید کرد: گاهی اوقات دوستان ما فکر می کنند کاری کوچکی کرده اند اما خدا شاهد است خود شما نمی دانید چه اتفاقی را رقم زده اید.

یزدی با بیان اینکه برای کارگردان فیلم چند میلیاردی مهم است که مردم در شهری چون خوسف فیلمش را ببینند، افزود: دیده شدن یک اثر در شهرها و حتی روستاها برای یک هنرمند خیلی مهم است و این فقط تهران نیست و اگر همه نهادها با هم متحد بشوند و ذره ای منیت ها کنار برود و ذره ای هم به جبهه انقلاب فکر کنیم اتفاقات خیلی مهمی می افتد.

وی با تقدیر از حجت الاسلام شاه بیگی برای حمایت از حرکت هایی چون جشنواره عمار، گفت: رهبری فرمودند که بچه های انقلاب هر جا که هستند فکر کنند آنجا مرکز عالم است نگاه نکنند که مثلاً روستا، شهر، مرکز یا حاشیه است ما هر جا که کار می کنیم باید فکر بکنیم که مرکز عالم هستیم و کار صادقانه و مخلصانه مثل چسبی است که مبانی نظام را محکم می کند.

یزدی افزود: نباید فکر کنیم که اکران برای 20 نفر آدم کار بی ارزشی است بلکه مبنای محاسبه کار خالصانه و و مخلصانه است و من واقعاً مخلص آن روستایی که با دست خالی کار می کند هستم و ممنونم از اینکه به ما یادآوری می کنید که یادمان نرود که بچه هایی اینجا کار مخلصانه می کنند و حواسمان باشد که درگیر اتفاقات روزه مره و بی اهمیت نشویم.

در پایان این مراسم ضمن اهدای نشان شهید سیاح طاهری در پاسداشت دبیرخانه عمار شهر خوسف به عنوان دبیرخانه برتر در سطح کشور در اکران های عمار در فصل اول سال به آقای عبدالله حسینی به نمایندگی از جوانان عمار شهر خوسف مستند «بازی» از تولیدات حوزه هنری اکران شد.

مستند «بازی» به کارگردانی مهدی نقویان، در چند اپیزود، با نمایش بازی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 ، رابطه این دو کشور را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بررسی می‌کند و نقش تحریم ها در رابطه ایران و آمریکا و همچنین اهمیت وقایع سال 88 در تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ویژگی‌های این مستند است.

ارسال نظر: