دبیر جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیرخبر داد:

دور دوم جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر، محدود به تهران نمی شود

کدخبر: 2064590

کوروش زارعی در برنامه "پرده آخر" شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: از دوره ی دوم جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر، این جشنواره محدود به تهران نبوده و به صورت همزمان در برخی از استان های کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، برنامه "پرده آخر" با موضوع ( بررسی جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر ) و با حضور دکتر داوود فتحعلی بیگی (نمایش نامه نویس، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر و مدرس تئاتر)، کوروش زارعی (نمایش نامه نویس، کارگردان، بازیگر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر ) و حسین عالم بخش (مدیر مجتمع فرهنگی غدیر و قائم مقام جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر داوود فتحعلی بیگی با اشاره به استقبال کم مردم از هنرهای نمایشی در ایران، گفت: امروزه بسیاری از تئاترها و فعالیت های هنرهای نمایشی با استقبال اندک مردم رو به رو می شود، به طوری که در برخی اوقات تعداد تماشاگران از تعداد بازیگران روی صحنه کم تر است.

وی همچنین در ادامه افزود: استقبال اندک مردم از هنرهای نمایشی به طور حتم از یک اشکالی نشات می گیرد، که باید رفع شود.

این پژوهشگر و مدرس تئاتر با بیان این که امروزه در کنار خیابان ها نمی توان پرده خوانی اجرا کرد، اظهار داشت: شتاب زندگی مردم در عصر جدید و وجود رسانه های مختلف در خانه ها، یکی از دلایل استقبال کم مردم از نمایش های پرده خوانی است.

وی در خصوص کارکردهای نمایش های پرده خوانی خاطر نشان کرد: تغییر سبک زندگی مردم و گسترش رسانه ها دلیلی بر عدم کارکرد نمایش های پرده خوانی نیست.

در بخش دیگر برنامه کوروش زارعی در خصوص اهداف و برنامه های جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر، اظهار داشت: جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر در سال اول بیشتر در پی شناخت ظرفیت های موجود در حوزه ی پرده خوانی و نقالی بود.

وی همچنین در ادامه افزود: در سال آینده به آثاری که به مرحله ی بازبینی راه پیدا نمی کنند، کمک خواهد شد تا در استان های خود به اجرای پرده خوانی و نقالی بپردازند، چرا که جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر همواره با ظرفیت های محدودی برگزار می شود.

زارعی در خصوص اجراهای استانی این جشنواره گفت: تمام تدارکات و برنامه هایی که برای جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر در تهران برگزار می شود، در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در ادامه افزود: از دوره ی دوم جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر، این جشنواره محدود به تهران نبوده و به صورت همزمان در برخی از استان های کشور برگزار خواهد شد.

در بخش دیگر برنامه حسین عالم بخش در خصوص ویژگی های بومی اجراکنندگان در جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر، گفت: ویژگی های بومی گروه های اجرا کننده در این جشنواره خوشبختانه کاملا بروز داده شده است.

وی همچنین در ادامه افزود: هر کدام از اجراهای پرده خوانی و نقالی با توجه به ویژگی های بومی خود به این جشنواره تنوع بخشیده و باعث شور و حال خوبی در جشنواره می شوند.

قائم مقام جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر با بیان این که هدف این جشنواره پراکندگی فراخوان در کل کشور است، گفت: این جشنواره سبب شد تا بسیاری از مرشد هایی که مشغول پرده خوانی و نقالی نبودند، دوباره و پس از مدت ها کار خود را از سر گرفته و شروع کنند.

فایل صوتی برنامه "پرده آخر" با اجرای علی جعفری از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر جمعه از ساعت 16 الی 17 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

ارسال نظر: