مراسم رونمایی از آرت‌بوک "بادیگارد":

حاتمی‌کیا: سینمای کشور به آرت‌بوک‌های آثار سینمایی احتیاج دارد/ زارعی: استفاده از پسوند "فاخر" برای فیلم‌ها اثر تخریبی دارد

کدخبر: 2071644

کارگردان "بادیگارد" در مراسم رونمایی از آرت‌بوک این فیلم گفت: چاپ آرت‌بوک آثار سینمایی یکی از احتیاج‌های سینمای کشور ما به شمار می‌رود و ما تلاش کردیم در این اثر صحنه‌های اکشن "بادیگارد" را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، مراسم رونمایی از آرت‌بوک فیلم «بادیگارد» با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، اسماعیل حاتمی‌کیا، حبیب ایل‌بیگی، مریلا زارعی، سیدمحمود رضوی، علیرضا تابش، محمدرضا شفیعی، حبیب احمدزاده، گلعلی بابایی، حجت الاسلام زائری، منوچهر محمدی، علیرضا رضاداد، علی سرتیپی، مهدی فیروزان و شخصیت های فرهنگی و سینمایی کشور در موسسه هنری و رسانه ای اوج برگزار شد.

حاتمی کیا در این مراسم درباره چاپ آرت بوک بادیگارد گفت: روزی که اسماعیل، پسرم درباره چاپ آرت بوک با من صحبت کرد، عنوان کرد که تا به حال آرت بوکی در ایران به چاپ نرسیده است، از سوی دیگر در بادیگارد اولین بار بود که توسط سهیل دانش اشراقی، تفکرات ذهنی ام در خصوص سکانس ها به تصویر کشیده می شد و این ایده جالبی برایم بود.

حاتمی‌کیا: سینمای کشور به آرت‌بوک‌های فیلم‌های سینمایی احتیاج دارد

وی ادامه داد: در گذشته استری بورد در سینمای ما وجود داشته و ما کمی به آن سمت و سو دادیم؛ با این حال آرت‌بوک آثار سینمایی یکی از احتیاج‌های سینمای کشور ما به شمار می‌رود و ما تلاش کردیم در این اثر صحنه‌های اکشن "بادیگارد" را به تصویر بکشیم.

کارگردان «بادیگارد» با بیان اینکه قطعا اگر روح نوگرایی احسان حسنی و سازمان هنری اوج نبود نه فیلم و نه آرت بوک «بادیگارد» ساخته نمی شد، تصریح کرد: لایه های پنهان «بادیگارد» با پخش ویدیویی آن در حال دیده شدن است؛ البته شاهد بودم که نسخه کامل این فیلم در کانال های تلگرامی بارگذاری شده و باکیفیت و سرعت بالا نیز قابل دانلود است که متاسفانه چنین کارهایی آسیبی به اقتصاد فیلم ها به شمار می رود؛ با این حال امیدوارم «بادیگارد» افتخاری برای سینمای کشور باشد.

زارعی: به کار گرفتن پسوند فاخر برای فیلم‌ها اثر تخریبی دارد

در ادامه مریلا زارعی با بیان اینکه واقعیت آن است که «بادیگارد» به ایستگاه آخر خود یعنی جایی که مردم بعد از اکران سینما به تماشای آن می نشینند، رسیده است، گفت: مردم در بخش ویدیویی کار می توانند پشت صحنه «بادیگارد» را نیز به خوبی تماشا کنند.

بازیگر «بادیگارد» درباره آرت بوک این اثر اظهار داشت: چاپ آرت بوک این کار حرکت قابل توجهی بوده است و با وجود اینکه خودم در پروژه بادیگارد حضور داشتم، ولی این کتاب برایم جذاب است؛ با این حال کاش خاطرات سروگروه های مختلف پروژه هم درباره نگاه شان به بادیگارد هم در این کتاب به ثبت می رسید.

وی با اشاره به پسوند فاخر برای برخی از سینما افزود: وقتی این پسوند برای آثار به کار گرفته می شد، اثر تخریبی دارد؛ چرا که وقتی بحث از پروژه فاخر می آید، مسئله بودجه کلان برای پروژه مطرح می شود، البته حاتمی کیا در بادیگارد بحث بودجه را بیت المال را به خوبی مدیریت کرد.

زارعی خاطر نشان کرد: آرت بوک حاتمی کیا می تواند یک هدیه فرهنگی خوبی برای علاقه مندان به حوزه فرهنگ و سینما باشد.

اسماعیل حاتمی‌کیا: آرت‌بوک «بادیگارد» ماحصل 7 ماه تلاش شبانه روزی است

اسماعیل حاتمی کیا به عنوان سومین سخنران این مراسم با بیان اینکه اگر دغدغه مسئولان سازمان اوج نبود فرصت چاپ آرت بوک بادیگارد را به وی داده نمی شد، گفت: این کتاب حاصل 7 ماه تلاش شبانه روزی است که پله پله مورد ارزیابی قرار گرفته است؛ البته پدرم مشوق اصلی کار بود و از این بابت تشکر می کنم، البته وی به خاطر بزرگی کار ترسی در دلم انداخت که بالاخره توانستم کار را به نتیجه برسانم.

وی ادامه داد: ویژگی ابراهیم حاتمی کیا کمال گرایی است که باعث شد آرت بوک بادیگارد نیز تولید شود، این کتاب تحفه ای به سینمای نجیب و محترم کشور است.

زائری: آرت‌بوک «بادیگارد» باعث جمع شدن شخصیت‌های فرهنگی زیر یک سقف شد

حجت الاسلام زائری در سخنانی کوتاه گفت: آرت بوک «بادیگارد» اگر تنها همین کار را انجام می داد که این شخصیت های فرهنگی را زیر یک سقف جمع می کرد، در حقیقت کار بزرگی انجام داده است و باید به این کتاب و ابراهیم حاتمی کیا برای جمع کردن این همه شخصیت در این مراسم آفرین گفت، کاری که بسیاری از کتاب ها انجام نمی دهند.

ارسال نظر: