واکنش منتقد اسکرین، به فیلم "نفس" نرگس آبیار

کدخبر: 2075003

"نفس" همزمان با اکران عمومی در سینماهای اخیر در جشنواره تالین هم حضور دارد و نمایش فیلم در این جشنواره با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، «نفس» همزمان با اکران عمومی در سینماهای اخیر در جشنواره تالین هم حضور دارد و نمایش فیلم در این جشنواره با واکنش های مختلفی روبه رو بود.

منتقد اسکرین، در واکنش به «نفس» در یادداشتش این فیلم را اثری تماشایی و تاثیرگذار خوانده که می تواند در محافل هنری مورد توجه قرار گرفته و موفق باشد.

همچنین اسکرین ساخته جدید نرگس آبیار را فیلم پیچیده ای دانسته که به سادگی نمی توان با آن همراه شد و بازی کودک در نقش اصلی فیلم را بسیار گیرا توصیف کرده است.

گفتنی است، فیلم «نفس» در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت هم توانست جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم با موضوع انقلاب را به دست آورد و تندیس سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را هم بهترین بازیگر زن به پانته آ پناهی ها برای فیلم «نفس» اهدا شد.

مهران احمدی، پانته‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، سیامک عبادی زاده، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی، جمشید هاشم پور از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«نفس» قصه زندگی یک خانواده یزدی بین سال های 57 تا 62 است.روایتی از زندگی چهار کودک با نامهای بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ (با بازی پانته‌آ پناهی‌ها) در دهه50 خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

ارسال نظر: