دیدار مسئولان حوزه هنری با خانواده شهدا و هنرمندان؛

مومنی‌شریف: مرحوم کشن فلاح تعصب و دلبستگی زیادی به حوزه هنری داشتند

کدخبر: 2093807

رئیس، مسئولان و هنرمندان حوزه هنری، هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی به دیدار خانواده مرحوم سعید کشن فلاح و شهید احمد زارعی رفتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس، مسئولان و هنرمندان حوزه هنری، هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی به دیدار خانواده های جمعی از هنرمندان تازه درگذشته و خانواده های هنرمندان شهید رفتند .

مسئولان حوزه هنری، شنبه 19 فرودین ماه، مصادف با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی به دیدار خانواده‌های مرحوم سعید کشن فلاح و شهید احمد زارعی رفتند .

در دیدار مدیران حوزه هنری از خانواده مرحوم سعید کشن فلاح، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با بیان اینکه مرحوم کشن فلاح برای مسئولان حوزه هنری راهنما و همراه بودند، اظهار کرد: ایشان بی هیچ تملقی استاد ما بودند و تا زمانی که در قید حیات بودند، تعصب و دلبستگی به حوزه هنری داشتند و ما هم باید از این ویژگی ایشان درس بگیریم .

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌های ایشان بزرگ و ارزشمند بود و ورودشان به دانشگاه هنر و تدریس ایشان یکی از بزرگ‌ترین عملکردهایشان در حوزه آموزش و پرورش هنرمندان متعهد بود .

فاضل نظری نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کشن فلاح، عنوان کرد: امسال یادبود باشکوهی برای این مدیر فرهنگی و هنرمند پیش‌کسوت کشورمان در حوزه هنری برگزار خواهیم کرد .

همسر مرحوم کشن فلاح نیز در سخنانی با بیان اینکه حوزه هنری محبت خاصی به خانواده ما داشته است، عنوان کرد: خانواده حوزه هنری با نهادها و ارگان های دیگر کشور متفاوت است و همسرم همیشه می گفت که خانه اول و آخرش حوزه هنری است .

مسئولان حوزه هنری همچنین به دیدار خانواده شهید احمد زارعی رفتند .

در این دیدار علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، با بیان خاطراتی از احمد زارعی، اظهار کرد: وی در جلسات شعر حوزه هنری شرکت داشت و بسیاری از کنگره‌ها و جلسات شعر را راه‌اندازی کرد و شاعران بزرگ را به برای شعرخوانی به مناطق جنگی برد .

خانم هادی‌پور، همسر شهید احمد زارعی، نیز با بیان اینکه این شهید در دوران حیاتش، سبک زندگی خاصی را انتخاب کرده بود، عنوان کرد: ایشان در زندگی دوستان خوبی پیدا کرد و علاوه بر پوشیدن لباس سبز سپاه پاسداران و حضور در جبهه های جنگ، به شعر نیز گرایش پیدا کرد. احمد علی‌رغم اینکه چهره رزمنده و حماسی داشت، دارای نگاهی لطیف به جامعه بود و قلبی نازک و شفاف داشت .

صادق رضایی، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، نیز با تاکید بر اینکه احمد زارعی نگاه مدیریتی و استراتژیک در ادبیات داشت، گفت: ایشان نخستین کسی بود که پای اساتید دانشگاه و شاعران بزرگ را به مناطق جنگی باز کرد و از این زاویه نیز می‌توان مجموعه خاطرات شهید را جمع‌آوری کرد. عملکرد ایشان در ادبیات می‌تواند برای مدیران فرهنگی و هنری کشور الگو باشد .

در پایان این دیدار نیز، مدیران و مسئولان حوزه هنری عنوان کردند که به زودی سالنی در حوزه هنری به نام شهید احمد زارعی افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر: