رئیس سازمان دارالقرآن: متاسفانه فروش قرآن به صورت کاری تجاری و تشریفاتی در آمده است

کدخبر: 896339

مهدی قره‌شیخ‌لو در نشست خبری گفت: متأسفانه مدتی است بحث فروش قرآن به صورت کالایی تجارتی و تشریفاتی باب شده است/ ۳۵ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی امسال نیاز است

به گزارش خبرنگار«قرآنی» نسیم مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن در اولین نشست خود در سال جدید اظهار داشت: توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ سیاست‌های کلی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مقرر شده که برنامه 5 ساله تا پایان سال 97 را شامل می‌‍شود در این راستا سازمان تبلیغات مجموعه فعالیت‌هایی را به عنوان رآس فعالیت‌ها تعیین کرده است.

وی ادامه داد: آموزش عمومی 3 میلیون نفر از اقشار مختلف، تربیت 500 هزار نفر حافظ قرآن با حداقل 3 جزء قرآن، برگزاری 10 هزار مراسم قرآنی در سراسر کشور، بازآموزی صد در صدی معلمین قرآنی 30 سال گذشته و ارتقاء کمی مؤسسات قرآنی از 600 هزار به 12000نفر از جمله این سیاست‌ها می‌باشد.

وی دیگر سیاست‌های کلی را محور تقویت سهم مردمی در فعالیت‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت‌‍های موجود در کشور، صرفه جویی در هزینه‌ها دانست و بیان داشت: 35 میلیارد تومان بودجه برای برنامه‌های امسال نیاز است که از این مبلغ تنها یک پنجم از منبع سازمان تبلیغات تأمین می‌شود و بقیه باید توسط ظرفیت مردمی و دستگاه‌ها به دست بیاید.

قره شیخلو برنامه‌های آموزشی را مهم ترین برنامه سازمان دارالقرآن دانست و گفت: 100 هزار نفر در حوزه عمومی شرکت خواهند کرد که از این تعداد 60 هزار نفر در طرح 1448 شرکت می کنند از طرفی برای فعالیت‌های پژوهشی نیز دو محور اصلی در نظر گرفته شده که این فعالیت‌ها مبتنی بر کارهای علمی خواهد بود.

رئیس سازمان دارالقرآن در رابطه با بحث چاپ و نشر قرآن کریم گفت: متأسفانه هرچند ظرفیت چاپ در کشور ما بالاست اما الان می‌شنویم که قرآن در خارج کشور به چاپ می‌رسد و بعد وارد کشور می‌رسد این موضوع بسیار نادرستی است و در حقیقت خروج سرمایه‌های کشور به خارج از کشور می‌باشد.

وی با اشاره به موضوع ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی بیان داشت: من از روز اول هم طرفدار این ادغام بوده‌ام اما متأسفانه در رابطه با این ادغام نگاه‌ها بیشتر نگاه حفظ افراد است تا این‌که ساختاری باشد و این بزرگترین مشکل در این رابطه می‌باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن در رابطه با طرحی که توسط یکی از نمایندگان مجلس ارائه شده گفت: طرح آموزش قرآن در خانه اصل مورد تأیید ماست اما این طرح در اولویت نخواهد بود و ما هیچ دخالتی نه در محتوا و نه مطرح شدن این طرح نداشته‌ایم و ما در این رابطه هیچ اطلاعی نداشته‌ایم البته یک قانونگذار می‌تواند پیشنهادات خود را مطرح کند اما خیلی‌ها پس از بیان شدن این طرح در مصاحبه‌هایی بی‌انصافی‌های زیادی نسبت به دارالقرآن کردند و حرف‌های غیرکارشناسانه‌ای زدند البته من به فردی که به این بی‌انصافی‌ها دامن می‌زد نامه‌ای نوشتم و جواب کتبی خودم را به ایشان دادم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه قرآن کمیته برگزاری مراسم و محافل مسئولیتش به سازمان دارالقرآن نهاده شده است که برنامه‌هایی چون برنامه اذان‌گاهی و برگزاری محافل قرآنی در 14 شب و همچنین برگزاری 14 نشست تخصصی از جمله فعالیت‌های این کمیته خواهد بود.

ارسال نظر: