مدیر مرکز مستند حوزه هنری: موضع ما نگاه ارزشی انقلابی به روایت مستند است

کدخبر: 920269

محسن یزدی در نشست معارفه خود گفت: ما به هیچ عنوان خجالت نمی‌کشیم که موضع خود را اعلام کنیم؛ نگاه ارزشی انقلابی جز قوت کار ماست/ فیلم اگر نتواند مخاطب را اغنا کند حتما ما در این راه شکست خورده‌ایم

به گزارش خبرنگار «نسیم» نشست معارفه محسن یزدی به عنوان مدیر مرکز مستند حوزه هنری سازمان تبلیغات صبح امروز؛ 4 شهریور ماه در روابط عمومی حوزه هنری با حضور مولوی دوست، مدیر روابط عمومی حوزه و در حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست بعد از معارفه محسن یزدی که از سوی هادی مولوی دوست صورت گرفت، یزدی با بیان چند نکته مهمی که در برنامه کاری خود دارد به موضوع "گفتمان انقلاب اسلامی" برای تولید مستند تاکید کرد و افزود: در این دوره تلاش داریم که در موضوع جبهه انقلاب برای مستندسازی تمرکز بیشتری داشته باشیم از این رو سعی داریم در حوزه تولید مستندهای اجتماعی قوی تر وارد شویم و در راستای پیشرفت تولید مستند در حوزه اجتماعی گام برداریم.

* در حوزه مستندسازی اجتماعی به صورت صریح وارد تولید می‌شویم

وی ادامه داد: می خواهیم در حوزه مستندسازی اجتماعی به صورت صریح وارد تولید شویم و البته قصد ماست مالی و سیاه نمایی موضوعات را هم نداریم می خواهیم آن چه که در واقعیت هست را به شکل کاملا مستندگونه به تصویر بکشیم.

یزدی در ادامه به تولید سه مستندی که از زمان ورود وی به این سمت در حال بررسی، تحقیق و تولید است توضیح داد: مستندی با موضوع "قحطی بزرگ" به کارگردانی محمد فارسی در دست تولید داریم که تحقیقات آن تمام شد و تا دو هفته آینده تولید را آغاز خواهیم کرد. این مستند به موضوع قحطی که در اوایل جنگ جهانی اول به دلیل استعمار انگلیس به وجود آمده بود، می پردازد.

وی افزود: مستند دیگری را با عنوان "زخم های کهنه" به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی هاشم زهی داریم که این مستند هم تحقیقات خود را به پایان رسانده اما زمان تولید و تصویربرداری آن هنوز مشخص نشده است. "زخم های کهنه" داستان نسلی است که بعد از جنگ ویتنام هنوز ناقص الخلقه متولد می شوند.

یزدی به مستندی دیگری با عنوان "ققنوس" به کارگردانی جمشید بیات و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی اشاره کرد و توضیح داد: تولید این مستند که باموضوع تکفیر آفریقا است می پردازد.

* بودجه را نباید اعلام کرد

یزدی در پاسخ به خبرنگار «نسیم» مبنی بر بودجه برآورد شده تولید این سه مستند که از زمان ورود وی به این مرکز در حال انجام است گفت: بودجه را نباید اعلام کرد.

در بخش دیگری از این نشست محسن یزدی به فرم و محتوا در مستندهای تولیدی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: تاکید ما بر روی مستندهایی است که از فرم استاندارد و محتوای ارزشی برخوردار باشند و برخلاف عقیده برخی ها که مستند خوب را مستند بی جهت می دانند از نظر ما مستندهای بی جهت به طور کل مستند محسوب نمی شوند.

* خجالت نمی کشیم که موضع خود را اعلام کنیم

وی بیان کرد: ما به هیچ عنوان خجالت نمی کشیم که موضع خود را اعلام کنیم و چه بسا اعلام هم کردیم موضع ما نگاه ارزشی انقلابی به روایت مستند است و این جز قوت های کار ما به شمار می آید. فیلم باید اغنا داشته باشد و اگر نتواند مخاطب را اغنا کند حتما ما در این راه شکست خورده ایم.

یزدی در خصوص نمایش بین المللی تولیدات مستند حوزه هنری اظهار داشت: فراهم کردن زمینه های اکران بین المللی چه برای فیلم های داستانی و چه برای فیلم های مستند بسیار دشوار است ولی ما به این موضوع فکر می کنیم و پیگیر آن هستیم البته به عقیده من اکران فیلم های ما باید ابتدا در کشورهای هم زبان و کشورهایی که فرهنگ نزدیکی به ما دارند آغاز شود.

ارسال نظر: