"روز روشنایی" از فردا آغاز می‌شود

کدخبر: 963122

ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت حماسه ۹ دی، از هفتم تا ۱۱ دی ماه در فرهنگسراهای سطح تهران برگزار می‌شود/ اکران فیلم‌های جشنواره عمار و حضور بر سر مزار شهدای فتنه از جمله برنامه‌های "روز روشنایی" است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این نشست در سخنانی گفت: رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نسبت به این واقعه تاریخی و جهت گیری آن روشن و شفاف است. ما نگاهی فراگیر نسبت به برگزاری وی‍ژه برنامه های مرتبط با 9 دی داریم.

وی افزود: مجموعه برنامه های ویژه گرامیداشت حماسه 9 دی با عنوان روز «روشنایی» تدارک دیده شده است. افتتاح این برنامه ها امروز 6 دی و در نشست خبری اعلام برنامه ها در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب است. برنامه ها این گرامیداشت از فردا 7 دی ماه آغاز می شود و نخستین برنامه نیز نشست موضوعی با عنوان «صبح روشنایی» در فرهنگسرای امام (ره) در منطقه یک تهران است.

محمدی ادامه داد: از فردا 7 دی ماه شاهد برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان «قاب های روشن» در فرهنگسراهای گلستان، بهمن، شفق، ملل، خاتم، گلستان، اندیشه و امید خواهیم بود. همچنین در فرهنگسراهای امام و بهاران نشست موضوعی با عنوان «صبح روشنایی» داریم که با حضور چهره های مطرح کشور و مردم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در روز دوشنبه 8 دی ماه برنامه شب های شعر «عصر بیداری» را داریم که با حضور شاعران جوان و انقلابی کشور برگزار می شود. این شاعران اشعار خود را با موضوع حماسه 9 دی بیان می کنند. این برنامه در فرهنگسراهای ابن سینا، ولا، تهران سر، اشراق و آی تی برگزار می شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین در روز دوشنبه 8 دی ماه افتتاح نمایشگاه پوستر با عنوان «روشنا» را داریم که این نمایشگاه در فرهنگسراهای انقلاب، مترو، ارسباران، خاوران و رازی افتتاح می شود.

محمدی افزود: روز سه شنبه 9 دی در فرهنگسرای اخلاق نشست موضوعی با عنوان «صبح روشنایی» را داریم. همچنین در روز چهارشنبه 10 دی ماه اکران فراگیر فیلم های جشنواره عمار را در بسیاری از مراکز خود در سطح شهر تهران داریم.

وی اضافه کرد: فیلم های جشنواره عمار در فرهنگسراهای سرو، بهاران، بهمن، مهر، رویش، خاتم، امید، گلستان، ملل، رضوان، تهران، معرفت اخلاق و خاوران اکران می شوند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برنامه شاخص ما با عنوان «دیدار خوب رویان» است که در فرهنگسرای رضوان برگزار می شود. در این راستا برنامه مفصلی تدارک دیده شده است که از جمله آن می توان به حضور بر سر مزار شهدای فتنه 88 نام برد.

در ادامه برنامه عبدالمطهر محمدخانی رئیس فرهنگسرای انقلاب نیز در این نشست خبری گفت: یوم الله 9 دی نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می شود. در این راستا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این روز را فارق از جناح بندی های سیاسی روزی تاریخی و ملی و برای همه مردم می داند.

وی افزود: در برنامه هایی که درنظر گرفته ایم برای این روز باشکوه چند محور مدنظر ما قرار دارد. نخست حضور پرشکوه و بی سابقه مردم در این روز است. پس ما وظیفه داریم مانع از این شویم که این موضوع به دست فراموشی سپرده شود.

محمدخانی ادامه داد: وجه تسمیه نام گذاری «روز روشنایی» برای ویژه برنامه های گرامیداشت 9 دی به منظور بیان کنار رفتن غبار در ماجرای فتنه 88 در نظر مردم است و اینکه اصل ماجرا برای همگان معلوم می شود.

رئیس فرهنگسرای انقلاب خاطرنشان کرد: در مورد نمایشگاه عکس قاب های روشن ذکر این نکته ضوروری است که عکس های آن توسط 4 عکاس جوان و با استعداد کشور گردآوری شده است. محور و موضوع عکس ها هم حضور گسترده و فراجناحی مردم و تعلق خاطر آنها نسبت به عاشورا است.

وی تصریح کرد: افتتاحیه برنامه «عصر بیداری» روز دوشنبه 8 دی ماه در فرهنگسرای ابن سینا است. در مورد اکران فراگیر فیلم های جشنواره عمار نیز باید این نکته را بیان کنم که همه ظرفیت سازمان فرهنگی شهرداری در اختیار دوستان ما در این جشنواره قرار دارد. افتتاحیه اکران فیلم های جشنواره عمار در قالب برنامه های 9 دی روز چهارشنبه 10 دی ماه است.

محمدخانی در پایان گفت: «دیدار خوب رویان» نیز برنامه ای است که پیرامون افرادی است که در ماتجرای فتنه مظلوم واقع شده اند. در این برنامه به مزار شهدای فتنه در بهشت زهرا می رویم.

ارسال نظر: