نیرومند: باید از تعلل مدیران فرهنگی برای نمایش ایرانِ درست خرده گرفت

کدخبر: 975243

وی با اشاره به نامه اخیر رهبر انقلاب در یادداشتی به «نسیم» نوشت: هنوز تصویر ایران را به خارجی‌ها نشان نداده‌ایم؛ وقتی دبیر جشنواره کاریکاتور بودم خانمی اسپانیایی تصور می‌کرد که ماها با شتر به استقبال او می‌رویم!

محمدحسین نیرومند، از هنرمندان کشور طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری «نسیم» گذاشت، نوشت:

نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب یک بخش مغفولی دارد که من به آن اشاره خواهم کرد. اگر هنرمند کار می کند باید زمینه انتشار آثار آن را فراهم کرد و این زمینه توسط مدیریت فرهنگی ما انجام می شود اینجاست که این سوال مطرح می شود که مدیریت فرهنگی کشور تا چه اندازه در گسترش هنر انقلابی و هنرمندان ایرانی چقدر تلاش کرده است؟

به نظرم در مقایسه با بضاعتی که ما داریم و رایزن های فرهنگی که در کشورهای مختلف است هیچ تلاشی را نکرده است؛ ما هنوز نتوانستیم واقعیت جامعه خود را به خارج از کشور منتقل کنیم و این مشکل مدیریت فرهنگی کشور است و همین امر باعث می شود که جوان اروپایی تصویر درستی از ما نداشته باشد.

زمانی که من دبیر جشنواره کاریکاتور بودم یک خانم اسپانیایی به من گفت "همه به او هشدار دادند که اگر به ایران رفتی و مردی! به پای خودت است". خانم می گفت "من خیال می کردم الان شما با شتر به استقبال من می آیید" این مشکل از این جاست که هنوز واقعیت جامعه خودمان را نتوانستیم به کشورهای خارجی نشان دهیم.

شاید غربی ها قرآن و کتاب های دینی را مطالعه کنند اما کافی نیست و بخشی از مطالعات آن ها باید از طریق انعکاس آثار هنر ایرانی که در خارج ارائه می شود، باشد که این اتفاق رخ نمی دهد و من این گلایه را از مدیریت فرهنگی به خاطر تعللشان دارم.

ارسال نظر: