گزارش ویژه:: سونامی بزرگ در لایه‌های بالایی فدراسیون فوتبال

کدخبر: 1022638

کمتر از یک ماه دیگر گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره فساد در فوتبال قرائت خواهد شد؛ رئیس کمیسیون به «نسیم»‌ می‌گوید بازیگران این پرونده به شدت مجازات می‌شوند

گروه ورزشی «نسیم» - کمیسیون اصل ۹۰ قرار است بعد از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس، پرونده فساد در فوتبال را در صحن علنی قرائت کند. بی‌تردید این مساله هم برای اعضای فدراسیون فوتبال مهم است و هم کسانی که به نوعی در فوتبال فعالیت می‌کنند. ماجرای فساد در فوتبال مدت‌هاست محل بحث بسیاری از رسانه‌ها و اهالی فوتبال بوده و کسانی که ادعا می‌کنند بعضی از اتفاق‌ها در این رشته ورزشی غیرطبیعی اتفاق می‌افتد، می‌توانند کمتر از یک ماه دیگر منتظر بمانند تا ببینند چه اتقاقی می‌افتد.

چرا تهیه گزارش فساد اینقدر طول کشید؟

این سوال، مهمترین سوال درباره این پرونده است. مدت‌هاست صحبت از پایان تهیه این گزارش و آمادگی برای قرائت آن مطرح شده اما هنوز اتفاقی نیفتاده. محمدعلی پورمختار در اینباره می‌گوید: به هرحال گزارش فساد در فوتبال مدتی است که آماده شده ولی ما برای آماده کردن این گزارش چند معضل بزرگ داشتیم. بزرگ‌ترین آن هم خلاصه کردن گزارش فساد بود تا بتوانیم آن را در صحن علنی مجلس اعلام کنیم. با توجه به گستردگی بحث فساد در فوتبال ما باید گزارش‌مان را طوری خلاصه می‌کردیم که قابلیت طرح در صحن علنی مجلس را داشته باشد ولی حالا این گزارش آماده شده و منتظریم بتوانیم آن را در صحن علنی مجلس قرائت کنیم.

کمتر از یک ماه دیگر روز حساب فدراسیون فوتبال فرا می‌رسد

با آماده شدن گزارش فساد در فوتبال، حالا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند چه زمانی این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. گفته می‌شود قرار است بعد از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس که از شنبه هفته آینده شروع می‌شود، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن علنی مجلس قرائت شود. رئیس کمیسیون اصل 90 این خبر را تایید می‌کند: اینکه چه زمانی گزارش فساد در فوتبال در صحن علنی مجلس قرائت شود به این بستگی دارد که چه زمانی نماینده‌های مجلس به ما فرصت بدهند. چون گزارش به طور کامل آماده شده و البته با توجه به اینکه نماینده‌های مجلس برای مدت سه هفته به تعطیلات تابستانی می‌روند، پیش بینی من این است که بلافاصله بعد از پایان تعطیلات به ما فرصت داده شود.

اتفاق‌های تبریز هم مصداق فساد است؟

با آماده شدن گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حالا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که آیا پرونده اتفاق‌های تبریز هم مصداق فساد بوده یا نه. به هرحال ماجرای تبریز که در هفته پایانی لیگ بر‌تر بین تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران اتفاق افتاد، حدود یک ماه فوتبال ایران را وارد دردسری بزرگ کرد. حتی تا مدت‌ها تبریزی‌ها امیدوار بودند به خاطر مسائل داوری و البته اعلام اشتباه نتیجه همزمان بازی سپاهان و سایپا جام قهرمانی به آن‌ها داده شود که البته هرگز این اتفاق نیفتاد. رییس کمیسیون اصل ۹۰ در این باره می‌گوید: مطمئنا ماجرای تبریز و متخلفان آن‌ها در گزارش ما آمده است. به هرحال در اتفاق‌هایی که در تبریز رخ داد بی‌تردید افرادی به عمد تخلفاتی را انجام دادند که در گزارش ما هم به آن‌ها اشاره شده و باید با آن‌ها برخورد لازم صورت بگیرد.

احتمال تغییرات در مدیران رده بالای فوتبال

پور مختار دراینباره می‌گوید: بله حتما همین اتفاق می‌افتد چون کسانی که در ترویج فساد در فوتبال نقش داشته‌اند بی‌تردید باید جریمه‌های سنگین بشوند واین جریما‌ها می‌تواند باعث تغییراتی در سطوح مدیریتی در فوتبال بشود .

ارسال نظر: