شهنازی: کشتی می‌تواند افتخارات المپیک لندن را در ریو تکرار کند

کدخبر: 1033752

دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با «نسیم»: امیدوارم با حمایت‌های مسئولان تیم فوتبال امید راه صعود به المپیک ریو را هموار کند/ شخصا به احسان حدادی در دوومیدانی اعتقاد دارم/ روند کسب سهمیه‌ها رضایت‌بخش است

شاهزخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران به سوالات «نسیم» پاسخ گفت که متن گفتگو به شرح زیر است:

محمد خاکپور در تیم فوتبال امید ماندگار شد و قرار است در این هفته، کمیته جلسه‌ای با فدراسیون فوتبال داشته باشد. به تیم امید برای المپیکی شدن چه قدر امید دارید؟

تیم فوتبال المپیک دارای کادر فنی و سرپرست بسیار خوب است. امیدوارم با حمایت‌های همه مسئولین این تیم راه صعود به المپیک ریو را هموار کند.

روند کسب سهمیه فدراسیون‌ها چه قدر با پیش‌بینی شما نزدیک بوده است؟

درحال حاضر روند خوبی در کسب سهمیه‌ها شاهد هستیم و انشاالله ادامه راه نیز چنین باشد.

چه قدر از بودجه ٩٤شما پرداخت شده و چه قدر توانستید به فدراسیون‌ها کمک کنید؟

متوسط دریافتی ما از بودجه 94 تاکنون 40 درصد بوده و به نسبت اولویت‌ها به فدراسیون‌ها پرداخت‌ها شده است

فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال به صورت تیمی شانس المپیکی شدن را دارند. کمیته تا چه حد میتواند به این فدراسیون‌ها کمک کند؟

در مورد فوتبال در سوال فوق عرض شد.در مورد بسکتبال قدری مسیر آینده مشکل شده است اما نباید نا امید شد. در خصوص هندبال مسئولان فدراسیون دارند همه تلاش‌شان را می‌کنند که در مسابقات قطر با رقبا بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. به نظر من کار هندبال سخت است چون قطر کلکسیونی از بازیکنان مهم بین‌المللی را با دادن تابعیت به تیم خود اضافه کرده است.

از آخرین وضعیت احسان حدادی چه خبر؟

احسان با مربی خوبی بنام کیم بو خونسوف در حال مذاکره است. هر چند سن این مربی بالاست اما احسان به او اعتقاد دارد. قرار است ابتدا در کیش و سپس در در صورت امکان به آفریقای جنوبی برود. من به احسان اعتقاد دارم و امیدوارم موفق شود. ما هم از او و سایر ورزشکاران عزیز حمایت مادی و معنوی می‌کنیم. آقای کیهانی که اکنون سکان دار فدراسیون دو و میدانی هستند نیز مسلما نگاه ویژه‌ای با احسان خواهند داشت.

کشتی به نظر میرسد از روزهای اوجش به دور است، به نظر شما این رشته میتواند افتخارات لندن را در ریو تکرار کند؟

فدراسیون کشتی دارای برنامه است. با اضافه شدن جناب آقای بنا کشتی فرنگی هم در ریل فعالیت بیشتر قرار گرفته است. انشاالله افتخارات گذشته تکرار شود.

ارسال نظر: