شهریان: نداشتن و حضور کمرنگ حامیان مالی یکی از چالش‌های موجود در ورزش بانوان است

کدخبر: 2014579

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: آنها انگیزه‌ای برای حمایت از ورزش بانوان ندارند و به همین دلیل در این بخش مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش بانوان در حاشیه نشست نواب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال به « نسیم آنلاین » گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارند و رئیس جمهور کشورمان نیز معتقدند شرایط مساوی و یکسانی برای ورزش آقایان و بانوان فراهم شود و تفاوت های موجود برطرف شود. از این نهاد گزارشی در راستای توسعه ورزش بانوان از من خواسته اند.

وی افزود: ما به ورزش بانوان اعتقاد داریم و تلاش کرده و باید ادامه دهیم. فدراسیون بسکتبال نیز در زمینه قهرمانی و استعدادیابی عملکرد خوبی داشته است.

شهریان به یکی از چالش‌های بزرگ ورزش بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: نداشتن و حضور کمرنگ حامیان مالی یکی از چالش های موجود در ورزش بانوان است. آنها انگیزه ای برای حمایت از ورزش بانوان ندارند و به همین دلیل در این بخش مشکل داریم.

وی ادامه داد: کمیته خیرین ورزش یاری را تشکیل دادیم و از خیرین می توانیم برای رشد ورزش بانوان کمک کنیم تشکیل این کمیته نهایی شده و کارگروهی نیز تشکیل شده است و باید اقداماتی انجام داده و برنامه ریزی کنیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان به یک درصدی که باید از طریق نهادها و دستگاه‌های دولتی باید به ورزش داده شود اشاره کرد و افزود: اقداماتی انجام دادیم تا یک درصد بودجه نهادها و دستگاهها به صورت اجباری در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد که این اتفاق نیفتاد و به صورت مجاز اعلام شد که حاصل آن این است که هیچ مبلغی از این بودجه به ورزش بانوان داده نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه خاص ورزش بانوان مشخص شود اظهار داشت: اگر این بودجه مشخص شود به نفع ورزش بانوان نیست چون وقتی بررسی کردیم یه این نتیجه رسیدیم که کمتر از 9 درصد از این 100درصد بودجه به آنها تعلق می گیرد. باید هیاتهای استانی 30 درصد از بودجه خود را به ورزش بانوان اختصاص دهند. گرفتن بودجه حق بانوان است نه امتیاز. هر کسی متولی توسعه ورز بانوان است در هر جایگاهی که قرار دارد باید حق بانوان را بدهد.

شهریان همچنین درخصوص امنیت شغلی مربیان داوران و حتی نواب رئیسان گفت: در این زمینه باید نظام تخصصی ورزش داشته باشیم تا مربی و کسانی که زحمت می کشند باید از امنیت شغلی برخوردار باشند. یکی از اقداماتی که وزارت ورزش و جوانان پیگیری کرده است که امیدواریم به کمک ورزش کشور بیاید.

وی در ادامه افزود: باید امکانات و شرایط برای پیشرفت ورزش بانوان انجام شود و یکی از اساسی ترین ابزارهایی که می تواند به کمک ورزش بانوان بیاید بحث رسانه است و از طرفی باید فرصتی برای حضور بانوان در اجلاسهای بین المللی داشته باشد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان دربارا حل شدن مشکل بانوان محجبه در مسابقات بین‌المللی و رسمی اظهار داشت: با درایت آقای مشحون شرایطی برای حضور بانوان در تورنمنت بین‌المللی صورت گرفته است و تصمیماتی انجام شده تا بتوانیم بانوان را در فاصله ای کوتاهی که داریم از فرصت کوتاه بهره مند شویم. توقع داشتم تا قبل از سال در مسابقات بین المللی شرکت کنند که نتوانستیم عملی کنیم اما قول می دهم در سه ماهه اول سال 95 بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و مسابقاتی را برگزار کنیم. در میان رشته های تیمی بسکتبال فرصت خوبی برای پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: در سمپوزیوم بین‌المللی ورزش زنان از شرایط ورزش بانوان ایران به خوبی یاد می شود و الگویی برای کشورهای دیگر شناخته شد. جایگاه بسکتبال بانوان ایران بسیار ارزشمند است.ما باید کرسی هایی را در مجامع بین المللی در توسعه ورزش بانوان کمک گرفت.

ارسال نظر: