ایران مقابل چین بهتر می‌شود

مرفاوی: نکونام در دیدار با قطر احساساتی شد و نباید به او خرده گرفت

کدخبر: 2060482

سرمربی صبای قم گفت: کوبیدن نکونام درست نیست، او هنوز به این باور نرسیده که از فوتبال خداحافظی کرده و در این شرایط روی نیمکت یک تیم بزرگ نشسته است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، اولین بازی که جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست، با حاشیه‌های زیادی برایش همراه بود که این موضوع انتقادهای تندی را برای کاپیتان سابق تیم ملی به همراه داشت. جواد نکونام در بازی با قطر اولین تجربه خود را در مربیگری پشت سر گذاشت اما بعد از گل‌های ایران عکس العمل‌هایی انجام داد که به نظر بعضی از کارشناسان فوتبال این رفتار در شان ایران نبود. او در نیمه اول بارها اعتراض های تندی به داور بازی کرد و بعد از 2 گل ایران هم مشت‌های گره کرده خود را به قطری‌ها نشان داد.

صمد مرفاوی، سرمربی صبا و مهاجم اسبق تیم ملی به « نسیم آنلاین » گفت که نباید به نکونام حمله شود: کوبیدن نکونام درست نیست. او هنوز به این باور نرسیده که از فوتبال خداحافظی کرده و در این شرایط روی نیمکت یک تیم بزرگ نشسته است. در این بازی هم دیدید که چه جوی وجود داشت و طبیعی بود که نکونام احساساتی شود. نکونام بعد از گل همان خوشحالی را انجام داد که بعد از گلزنی‌هایش انجام می‌داد.

اما موضوع بعدی اعتراض های عجیب کی‌روش در کنار خط است که عده‌ای اعتقاد دارند این موضوع ممکن است سرمربی تیم ملی را با محرومیت‌هایی مواجه کند. مرفاوی در این باره هم می‌گوید: سرمربی تیم ملی با این همه تجربه اعتراض می‌کند بعد ما از نکونام ایراد می‌گیریم. فکر می کنم مورینیو هم مثل کی‌روش اعتراض نمی‌کند. من معتقدم اگر کی‌روش آرام‌تر باشد نیمکت تیم ملی هم در آرامش خواهد بود.

اما موضوع بعدی در مورد عملکرد پر انتقاد تیم ملی در بازی با قطر بود که حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد و عده‌ای اعتقاد داشتند این تیم در ادامه راه به مشکل می‌خورد. مرفاوی در این باره هم گفت: خدا را شکر که بردیم و خدا به مردم و 90 هزار تماشاگر نظر کرد. من معتقدم ایران نمی‌خواست بد بازی کند و این قطر بود که با یک برنامه منطقی، اجازه خوب بازی کردن از ایران را گرفت. می‌گویند قطری‌ها روی اعصاب ما بوده و وقت‌کشی می‌کردند، در صورتی که قطر به لحاظ فنی وقت بازی را گرفت نه اینکه وقت را تلف کنند. آنها با پاس‌هایی که می‌دادند، زمین بازی را از ایران گرفتند و اجازه کار تاکتیکی را ندادند. همین مسئله باعث شده بود که اعصاب بازیکنان ایران بهم بریزد.

تیم ملی در حالی قرار است امروز به مصاف چین برود که پیروزی در آن می تواند خیال ایران را از صدرنشینی در گروهش تا حد زیادی راحت کند. سرمربی صبا اعتقاد دارد تیم ملی در بازی با چین نمایش بهتری خواهد داشت: ایران قطعا در این مسابقه بهتر بازی خواهد کرد.طبیعی است که ابتدا برای گل نخوردن و گرفتن حداقل امتیاز بازی خواهیم کرد.

ارسال نظر: