اولویت نخست ما در این دیدار کسب حداقل امتیاز بود

فرکی: نمی‌توانم جلوی فحاشی‌های هواداران را در یک ورزشگاه بگیرم/ داور می‌توانست بهتر از این‌ها بازی را مدیریت کند

کدخبر: 2090011

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: واقعاً من نمی‌توانم جلوی فحاشی‌های هواداران را در یک ورزشگاه بگیرم یا بروم در فلان تیم جلوی فلان بازیکن را بگیرم که رفتار غیرورزشی انجام ندهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین فرکی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل تراکتورسازی، اظهار داشت: همان‌طور که دیدید، بازی خوبی بود. ما پیش‌بینی این بازی خوب را می‌کردیم، چون هر دو تیم شرایط پیروزی را داشتند. می‌خواستیم در این بازی سه امتیاز را بگیریم که به این هدف نرسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: اولویت نخست ما در این دیدار کسب حداقل امتیاز بود که این امتیاز می‌تواند برای تیم ما ارزشمند باشد. ما امروز در نیمه نخست با توجه به آنالیزی که داشتیم خوب بازی کردیم و تمام بازیکنان‌مان هم خواسته‌های‌مان را در زمین مسابقه پیاده کردند و حتی در نیمه نخست صاحب فرصت‌های هم شدیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. همچنین در نیمه نخست ما بازی روانی انجام دادیم و توانستیم اکثر بازیکنان کلیدی تیم تراکتورسازی را کنترل کنیم. ما می‌دانستیم که آنها با ضربات شروع مجدد و پرتاب‌های بلند روی دروازه‌ ما موقعیت ایجاد می‌کنند و به همین خاطر وظایفی به بازیکنان‌مان دادیم و در کل از عملکرد تیمم در نیمه اول راضی هستم.

فرکی خاطر نشان کرد: در نیمه دوم با توجه به اینکه تراکتورسازی از حمایت هوادارانش برخوردار بود به روی دروازه ما فشار آورد و به همین خاطر بازیکنان ما هم تمرکزشان را از دست دادند و به بیشتر به دنبال ضدحمله بودند. هر چقدر که به آخر بازی نزدیک‌تر می‌شدیم تراکتورسازی به بازی مستقیم روی می‌آورد و ما با تعویض‌هایی که در فاز دفاعی و هجومی انجام دادیم توانستیم آنها را کنترل کنیم.

وی با ابراز خرسندی از بازگشت هافبک جوان تیمش به میادین گفت: مهدی ترابی امروز پس از مدت‌ها برای دقایقی برای سایپا به میدان رفت که امیدوارم در آینده بیشتر از اینها هم به تیم ما کمک کند. در کل ما مقابل تراکتورسازی عملکرد خوبی داشتیم و از نظر تاکتیکی هم موفق بودیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با اشاره به بازی پر برخورد این تیم مقابل تراکتورسازی خاطرنشان کرد: من هم قبول دارم که امروز بازیکنان دو تیم زیاد کارت زرد گرفتند و به همین خاطر چند بازیکن کلیدی ما هم سه کارته شدند و دیدار بعدی‌مان را از دست دادند. فکر می‌کنم که داور می‌توانست بهتر از اینها بازی را مدیریت کند.

فرکی تصریح کرد: در صحنه‌ای که داور به امید خالدی کارت زرد نشان داد به این خاطر بود که او می‌خواست بند کفشش را ببندد و به خاطر اینکه انگشتش دچار شکستگی شده بود نتوانست این کار را انجام دهد که داور به خالدی کارت زرد نشان داد و بعد هم دلایل دادن این کارت زرد را توضیح داد.

وی تأکید کرد: در چند صحنه نیز داوری به نفع ما بود و خودش مستقل تصمیم گرفت. هر چند کمک داور اشاره کرد که اوت به نفع تیم حریف است، اما داور آن را قبول نکرد. در پایان بازی اما من به سمت داور رفتم و با او صحبت کردم، چون داور بازی ما مقابل تراکتورسازی یکی از داوران باشخصیت فوتبال‌مان است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد عملکرد و حواشی حامد لک در دیدار مقابل تراکتورسازی گفت: در مورد کارت زرد گرفتن حامد لک هم او خودش آسیب دید و هم مجموعه سایپا. زمانی که او کارت زرد گرفت زمان مناسبی نبود و او به همین خاطر عصبانی شد. درگیری هم که در پایان بازی بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد چیز خاصی نبود و خدا را شکر ختم به خیر شد. در کل بازی پرحرارتی بود و تنش‌هایی هم که به وجود آمد، طبیعی به نظر می‌رسید. در هر صورت خوشحالم که این موضوع ختم به خیر شد.

فرکی به انتقاد از رفتار هواداران تیم تراکتورسازی پرداخت و گفت: ما سعی می‌کنیم مسائل رخ داده را به اخلاق‌مداری من ارتباط ندهیم. هر اتفاقی را که در بازی‌ها مهم رخ می‌دهد به اخلاق‌مداری من مربوط می‌دانند، اما واقعاً من نمی‌توانم جلوی فحاشی‌های هواداران را در یک ورزشگاه بگیرم یا بروم در فلان تیم جلوی فلان بازیکن را بگیرم که رفتار غیرورزشی انجام ندهد.

وی افزود: حامد لک دو سال پیش در تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد و حالا انتظار ندارد که در این ورزشگاه از هواداران تیم سابقش فحاشی بشنود. هواداران تراکتورسازی احساساتی هستند، اما بهتر است به این موضوع دو طرفه نگاه کنیم. اگر حامد لک اشتباه کرده شاید ما هم در قبال او اشتباهاتی داشتیم. در هر صورت اگر حامد لک حرکتی انجام داده و چیزی گفته که به هواداران تراکتورسازی برخورده است شخصاً عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا موافق تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به خاطر لیگ قهرمانان آسیا هستید یا خیر؟»، گفت: من دیروز هم گفتم که این تعطیلات اصلاً خوب نیست و همه از این تعطیلات آسیب می‌خورند. ما نه می‌توانیم در تعطیلات بازی دوستانه انجام دهیم و نه به شکل منظم به تمرین کردن بپردازیم، اما ما نمی‌توانیم به خاطر برنامه‌ که از قبل به ما اعلام شده اعتراض کنیم. در حال حاضر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم اضافه شده و تیم‌ها از تراکم این بازی‌ها آسیب می‌بینند، چون بخشی از این آسیب‌ها به تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد.

فرکی خاطرنشان کرد: ما نه بازیکن زیادی در تیم ملی داریم و نه در لیگ قهرمانان آسیا بازی داریم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که با تیم‌های مختلف همکاری کنیم، ولی در هر صورت از برنامه مسابقات و تعطیلی‌های به وجود آمده هم لطمه خوردیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: