مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران:

جمع‌آوری بیش از ده‌ها تن زباله رهاشده در تهران/ به رابطه معنی‌دار محیط‌زیست و اقتصاد باید توجه کرد

کدخبر: 2026500

در مراسم‌های پاک‌سازی مناطق طبیعی، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی استان تهران در هفته زمین پاک بیش از ده‌ها تن زباله جمع‌آوری شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدهادی حیدر زاده گفت: یکی از معضلات زیست‌محیطی موجود در سطح استان وجود انبوهی از زباله‌های رهاشده در مناطقی است که قابلیت گردشگری و تفرجی دارند.

وی بابیان اینکه اقدامات نمادین تأثیر زیادی در حال محیط‌زیست نخواهد داشت افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا حفاظت از محیط‌زیست به‌عنوان یک ارزش اجتماعی در فرهنگ مردم نهادینه‌شده و در سطح کلان رابطه معنی‌داری میان محیط‌زیست و اقتصاد وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: متأسفانه در کشور ما جمع‌آوری زباله کار کم‌اهمیتی تلقی شده و عموم مردم نیز به جنبه‌های اقتصادی حاصل از مدیریت صحیح پسماندها هم توجه نمی‌کنند.

حیدر زاده تصریح کرد: بیشتر زباله‌های رهاشده در طبیعت قابلیت بازیافت مجدد داشته و در صورت توجه به این موضوع صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های پاک‌سازی در مناطق طبیعی، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی با شعار "با زمین مهربان باشیم" طی هفته گرامیداشت زمین پاک در سطح استان تهران برگزارشده است، اظهار داشت: این مراسم‌ها با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی و گروه‌های داوطلب مردمی و علاقه‌مندان به طبیعت و دانش آموزان مدارس به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع بیش از ده‌ها تن زباله خشک و تر از مناطق طبیعی، مکان‌های تفرجگاهی و اماکن عمومی استان جمع‌آوری و به مکان‌های دفع از پیش تعیین‌شده انتقال یافت.

ارسال نظر: