مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور مطرح کرد

افزایش دما، گرد و خاک، طوفان شن و بارش پراکنده طی ۴۸ ساعت آینده

کدخبر: 2048822

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش دما در اکثر نقاط کشور طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: بنابر پیش‌بینی‌ها پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر رخ خواهد داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احد وظیفه در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور در 48 ساعت آینده اظهار کرد: طی 48 ساعت آینده توفان شن و پدیده گردوخاک را در نیمه شرقی و استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت که شدت وزش توفان و کاهش دید افقی در زابل بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: طی 48 ساعت آینده توده گردوخاکی که در کشور عراق شکل می‌گیرد وارد کشور خواهد شد و مناطق غرب و جنوب غرب را در برمی‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این پدیده گردوخاک عراقی استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر را در بر خواهد گرفت و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه همچنین به افزایش دما در اکثر نقاط کشور اشاره کرد و افزود: افزایش دمای هوا طی 48 ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور وجود خواهد داشت که به همین ترتیب اهواز با دمای 49 درجه گرم‌ترین مرکز استان محسوب می‌شود؛ دمای هوای استان تهران نیز امروز جمعه به 41 درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی همچنین از نفوذ جریانات پرفشار به شمال کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده شمال کشور، سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز دچار بارش پراکنده باران و رگبار و رعدوبرق می‌شود.

ارسال نظر: