محمود خسروی‌وفا: امیدواریم بیش از ۸۰ سهمیه پارالمپیک کسب کنیم

کدخبر: 1031568

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: ورزشکاران از زمانیکه سهمیه المپیک و پارالمپیک را به دست آورند حقوق دریافت می‌کنند/ طرح تفکیک کمیته ملی پارالمپیک در نوبت صحن مجلس است

به گزارش خبرنگار «نسیم» محمود خسروی‌وفا در مراسم روز پارالمپیک گفت: این مراسم ملی، سراسری برگزار می‌شود که مشاور دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت کرد و گرمکن تیم ملی ایران با پرچم کشورمان را پوشیدند. امسال 24 مهرماه با محرم مصادف شد و چون می‌خواستیم جشن برگزار کنیم امسال مراسم را 20 مهرماه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: تا حالا 48 سهمیه گرفتیم اگر بسکتبال سهمیه بگیرد 60 سهمیه می‌گیریم. امیدواریم سهمیه‌هایی که به دست می‌آید بیش از 80 سهمیه باشد. امیدوارم بازیکنان سهمیه و مدال و رتبه‌ای که به دست آوردند را افزایش دهند. ورزشکاران از زمانیکه سهمیه المپیک و پارالمپیک را به دست آورند حقوق دریافت می‌کنند و این پول به صورت مساوی برای همه ورزشکاران و به صورت مساوی توزیع می شود.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در رابطه با شرایط زهرا نعمتی افزود: او به زودی عازم مسابقات کسب سهمیه المپیک در تایلند است. اگر سهمیه کسب کند که افتخار بزرگی است بعد از آن سهمیه پارالمپیک را شرکت می‌کند. اولویت ما المپیک است اگر هم به دست نیاورد برای ما افتخار است که در میان 8 ورزشکار حاضر در اردو در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک شرکت کرده است و بهترین ورزشکار ما است. موضوع پارالمپیک حل شده است و البته پیشنهاد ما این است که وی اگر سهمیه المپیک گرفت بر روی این مسابقات تمرکز کند اما اگر در پارالمپیک هم حاضر شود برای ما افتخار است و دو افتخار هم شامل حال ورزش کشور می شود.

خسروی‌وفا گفت: ورزشگاه تختی زمینی را برای ورزش های میدانی دنبالش بودیم تا در اختیار کمیته ملی پارالمپیک قرار گیرد تا زمین روباز برای فوتبال و دوومیدانی شود. دنبال قرارداد با مسئولین استان تهران هستیم. طرح تفکیک کمیته ملی پارالمپیک در نوبت صحن مجلس است ما خیلی توشحال می‌شدیم که در این ایام عیدی می‌گرفتیم اما امیدواریم تا پایان این دوره مجلس به تصویب برسد. فرصت خوبی برای رشد ورزش پارالمپیک است.

ارسال نظر: