تیمی به من پیشنهاد حضور در سوپر لیگ کاراته را نداد

مهدی‌زاده: تاخیر در برگزاری انتخابات، باعث از دست رفتن فرصت‌ها برای مسابقات جهانی می‌شود

کدخبر: 2003544

قهرمان کاراته بازی‌های آسیای اینچئون در گفتگو با «نسیم آنلاین» گفت: اگر انتخابات به سال آینده موکول شود، ما زمان را از دست خواهیم داد و این مسئله باعث می‌شود فرصت‌ها را برای مسابقات جهانی اتریش از دست بدهیم.

امیر مهدی‌زاده در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص انتخاب علیرضا سلیمانی به عنوان سرپرست فنی تیم کاراته اعزامی به مسابقات کاراته وان فرانسه اظهار داشت: ما برای این مسابقات اردوی نداشتیم و دلیل آن نیز این بود که این مسابقه خارج از زمان اردوهای تیم ملی است و در کنار آن ما اصلا تیم ملی نداریم. برای این مسابقات نیز هر کدام از بچه‌ها در شهرهای خود تمرین کردند و این تصمیمی بوده است که فدراسیون گرفته است.

وی ادامه داد: من برای این مسابقات زیر نظر دباغیان، مربی خودم تمرین فنی را انجام دادم و کارهای بدنسازی و میدانی را نیز با حمایت باشگاه یاسین پیشرو قم انجام دادم تا در مسابقات کاراته وان فرانسه حضور داشته باشم. ما در فرانسه نمی‌توانیم بدون کوچ باشیم و باید یکی بالای سر تیم باشد تا ما را حمایت کند. ورزشی ما ورزش انفرادی است و نمی‌توان بدون مربی در مسابقات حاضر شد و فکر می‌کنم این تصمیم که کسی بالای سر بچه‌ها باشد تصمیم درستی است .

قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون در خصوص تمرینات خود گفت: من در این مدت بصورت شخصی تمرین کردم و تمام امکانات مورد نیاز من را باشگاه یاسین پیشرو تامین کرده است. مسئولان یاسین پیشرو از همه لحاظ با من همکاری کردند و من نیز سعی کردم خیلی خوب تمرین کنم. در حال حاضر نیز هفته آخر تمرینات را پشت سر می‌گذارم تا برای مسابقات کاراته وان فرانسه به آمادگی مورد نظر دست پیدا کنم.

مهدی‌زاده با تاکید بر اینکه تاخیر در انتخابات فدراسیون کاراته به تیم ملی برای مسابقات جهانی لطمه خواهد زد، خاطر نشان کرد: هر چه زودتر تکلیف انتخابات فدراسیون مشخص شود تکلیف تیم ملی نیز مشخص خواهد شد. اگر انتخابات به سال آینده موکول شود ما زمان را از دست خواهیم داد که این مسئله نیز باعث از دست رفتن شانس حضور در تورنمنت‌ها خواهد بود. تاخیر در برگزاری انتخابات باعت می‌شود فرصت‌ها را برای مسابقات جهانی اتریش از دست بدهیم.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی شوخی بردار نیست و با توجه به المپیکی نبودن کاراته این مسابقات بالاترین سطح رقابت‌های کاراته است. مسابقات جهانی جای آزمون و خطا نیست ‌که ما بخواهیم به چشم رویداد تدارکاتی و جای برای تست کردن نفرات باشیم.

قهرمان مسابقات جهانی فرانسه در پاسخ به این سوال که حضور نداشتن او در سوپرلیگ کاراته باعث دور شدن او از شرایط آرمانی نخواهد شد، گفت: به هر حال این شرایط برای همه بچه‌های ملی‌پوش بوده است. ما از شهریورماه و بعد از مسابقات آسیایی لیگ نداشتیم و بچه‌ها در هیچ تورنمنتی حضور نداشتند . ما اقداماتی برای حضور در تورنمنت‌های کاراته وان اتریش و ژاپن انجام دادیم که بنا بر دلایلی نتوانستیم در این مسابقات حاضر شویم و مسابقات کاراته وان فرانسه اولین رویداد ما بعد از مسابقات آسیایی است.

وی ادامه داد: در خصوص حضور نداشتن در لیگ نیز باید بگویم، تیمی به من پیشنهاد ندادم و این مسئله باعث شد من امسال بدون تیم باشم. اینگونه نبود که من خودم نخواهم در لیگ شرکت نکنم و حالا که این شرایط اتفاق افتاده است باید برای حفظ آمادگی در مسابقات تدارکاتی شرکت کنم.

مهدی‌زاده در خصوص اینکه برنامه‌ای برای حضور در مسابقات کاراته وان ندارد، گفت: فدراسیون در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن وضعیت رئیس برنامه‌ای برای حضور در مسابقات آینده ندارد. این برنامه باید توسط مربیان تیم ملی انجام شود که به دلیل اینکه ما تیم ملی نداریم این کار صورت نمی‌گیرد. فعلا ما در مسابقات فرانسه شرکت می‌کنیم تا وضعیت فدراسیون و تیم ملی مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر بعد از مسابقات فرانسه فدراسیون برنامه‌ریزی برای حضور در مسابقات کاراته وان نداشته باشد، من برای این کار اقدام خواهم کرد. باشگاه یاسین پیشرو برای حضور من در مسابقات کاراته وان اعلام آمادگی کرده است و قرار است از من برای اعزام‌ها حمایت کند.

ارسال نظر: