کمیته برگزاری مسابقات کاری غیر مرسوم را انجام داد

مدانلو: محاسبه مجموع مدال‌ها اجحاف در حق تیم پاراتکواندو بود

کدخبر: 2024437

سرمربی تیم پاراتکواندو گفت: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا بود و کشورهایی از قاره‌های دیگر در مسابقات حضور داشتند ، کمیته مسابقات کاری را انجام داد که اصلا مرسوم نبود.

حسین مدانلو در گفتگو با خبرنگار اعزامی « نسیم آنلاین » به فیلیپین، در خصوص قهرمانی تیم مردان ایران در مسابقات پاراتکواندو اظهار داشت: دومین دوره مسابقات پاراتکواندو با حضور 12 کشور از قاره آسیا و سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه در گروه مردان برگزار شد و تیم ملی پاراتکواندو ایران در شش وزنی که با 7 بازیکن در این مسابقات شرکت کرده بودیم یه فینال هر شش وزن رسید. من انتظار خودم این بود که مدال طلای بیشتری را با توجه به زحمات و تلاش‌هایی که انجام داده بودیم به دست بیاوریم .

وی ادامه داد: بی‌تجربگی بازیکنان ما و بالا رفتن سطح کشورها باعث شد به 3 طلا و سه نقره برسیم. هیچ کس دیگر نمی‌خواهد بازنده باشد و بازیکنان ما به نفران شماره 1 رنکینگ باختند. کشور روسیه در این مسابقات در بخش مردان با 12 ورزشکار شرکت کرده بود و ما به جز یک وزن و یک کلاس در تمامی اوزان و کلاس‌ها روسیه را شکست دادیم.

سرمربی تیم پاراتکواندو در خصوص محاسبه مجموع مدال‌های بانوان و آقایان از سوی برگزار کنندگان مسابقات گفت: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا بود و کشورهایی از قاره‌های دیگر در مسابقات حضور داشتند ، کمیته مسابقات کاری را انجام داد که اصلا مرسوم نبود و باعث تعجب همگان شد. این کمیته در کمال ناباوری تیم روسیه را در مجموع آقایان و بانوان به عنوان قهرمان اعلام کرد درحالی که پیش از این فقط اعلام شده بود کشورهای قاره‌های دیگر فقط جهت کسب امتیاز برای رنکینگ می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما تیم بانوانمان اصلا شرکت کننده‌ای نداشت اما با توجه به حضور روسیه در بخش مردان بااقتدار قهرمان شدیم و در کسب مدال‌های بانوان شانسی نداشتیم. این مسئله اجحاف در حق ایران بود و فدراسیون پیگیری لازم را انجام دادند و مطمئنا در آینده نیز به صورت مکتوب پیگیری می‎‌شود تا در دوره‌های بعدی شاهد آن نباشیم.

مدانلو در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حضور پاراتکواندو در امپیک 202 و حضور نمایشی در ریو، رقابت‌ها روز به روز در سطح بالاتری برگزار می‌شود و ما نیز باید با برنامه‌ریزی و حساب شده کار کنیم تا شاهد موفققیت‌های بیشتری در آینده باشیم.

ارسال نظر: