دغدغه‌ای برای سر وزن رسیدن بچه‌ها نداریم

مقانلو: برای خانواده تکواندو هیچ چیز مهمتر از کسب چهار مدال خوشرنگ در المپیک نیست

کدخبر: 2043387

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: هیچ چیزی برای خانواده تکواندو مهمتر از این نیست که چهار ورزشکار المپیکی ما موفق به کسب چهار مدال خوشرنگ شوند و چهار بار پرچم کشور عزیزمان به اهتزار در بیاید.

بیژن مقانلو در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی تکواندو عنوان کرد: به هر حال حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته المپیک و مسئولان دولتی باعث ایجاد انگیزه دوچندان در قهرمانان ما خواهد شد و دلیل آن نیز این خواهد بود که قهرمانان ما متوجه می‌شوند مورد توجه مقامات ورزش کشور هستند. این توجهات باعث خواهد شد بچه‌ها وظایف خود را با دقت بیشتری انجام بدهند و با انگیزه و دل قرص‌تر پای به میدان المپیک بگذارند.

وی ادامه داد: من از حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی تشکر می‌کنم و امیدوارم حضور ایشان و دیگر مسئولان ورزش در اردوها تیم‌های المپیکی ادامه‌دار باشد تا قهرمانان ورزش ما با روحیه بهتری در المپیک شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که بچه‌های تیم ملی خواسته‌ای از مسئولان ورزش کشور ندارند، گفت: الان دیگر زمان گله نیست و ما فقط باید در این روزها تمرکز کافی برای کسب بهترین نتیجه داشته باشیم. وقتی بهترین نتیجه را کسب کنیم دیگر همه چیز تعریف می‌شود و پاداش‌های حمایتی به این نفرات تعلق می‌گیرد.

مقانلو در خصوص صحبت‌های وزیر ورزش با مهرو کمرانی در خصوص کمک گرفتن او از کادرفنی تیم ملی مردان و رابطه خوب کادرفنی بانوان و آقایان برخلاف گذشته عنوان کرد: میدان پیش‌روی ما المپیک است و در هر مقطعی هر کسی از ما کمک بخواهد، شک نکنید ما این کار را خواهیم کرد اما وقتی کسی از ما کمک نمی‌خواست ما کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم.

وی ادامه داد: اگر این درخواست نباشد و ما بخواهیم خودمان کمک کنیم، تلقی دخالت پیش خواهد آمد و باعث سوتفاهم می‌شود. اگر تیم ملی بانوان نیز از ما کمکی بخواهد این کار را انجام می‌دهیم چرا که برای ما مهم موفقیت خانواده تکواندو است تا بانوی المپیکی ما نیز افتخارآفرین باشد. هیچ چیزی برای ما و خانواده تکواندو در رویداد المپیک مهمتر از این نیست که چهار ورزشکار المپیکی ما موفق به کسب چهار مدال خوشرنگ شوند و چهار بار پرچم کشور عزیزمان به اهتزار در بیاید.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در تورنمنت یونان گفت: شروع تمرینات ما با ترمیم آسیب دیدگی‌ها همراه بود و برای ما جدیت تمرینات از حضور در جام ریاست جمهوری آلمان و اردوی مشترک اسپانیا بود . ما در آن اردوها بازخوردهای مثبت را گرفتیم و هدفمان از حضور در تورنمنت یونان نیز سر وزن رسیدن بچه‌ها بود که این موضوع دغدغه خیلی‌ها بود ولی ما دغدغه آن را نداشته و نداریم.

وی ادامه داد: ما همیشه به بچه‌ها می‌گویم نخوردن درست نیست و درست خوردن و به‌جا خوردن مهم است و برای این مسابقات نیز فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی به راحتی سر وزن رسیدند . در کنار این مسئله ، حضور در مسابقات یونان برای ما تجربه خوبی نیز بود .

وی ادامه داد: ما تا 19 مردادماه که اردوی ما به اتمام می‌رسد، 39 روز کاری را برای بچه‌ها در نظر گرفتیم و امیدوارم از این مدت بهینه استفاده کنیم. 50 روز هم وقت تا اولین مبارزه ما در المپیک باقی مانده است و امیدوارم در این مدت نیز مهارت ذهنی را ارتقا بدهیم تا به کمک مهارت فنی ما بیاید و بتوانیم بر محیط غلبه و بهترین نتیجه را در ریو کسب کنیم.

ارسال نظر: