خسروی‌وفا:

سیامند رحمان ناداوری علیه بهداد سلیمی را در بازی‌های پارالمپیک ریو جبران می‌کند

کدخبر: 2058910

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در حاشیه بازدید مسئولان کشور از اردوی تیم‌های پارالمپیکی کشورمان گفت: سیامند رحمان ناداوری علیه بهداد سلیمی را در بازیهای پارالمپیک برزیل جبران می‌کند.

محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در حاشیه بازدید مسئولان کشور از اردوی تیم‌های پارالمپیکی کشورمان گفت: سیامند رحمان ناداوری علیه بهداد سلیمی را در بازیهای پارالمپیک برزیل جبران می‌کند.

محمود خسروی وفا درخصوص مستقل شدن بودجه پارالمپیک به « نسیم آنلاین » گفت: مستقل شدن بودجه پارالمپیک در طرح نیست اما آنچه مسلم است موقعی که طرح انتزاع اتفاق می‌افتد کمیته ملی پارالمپیک بعد از اینکه هیات رئیسه تصویب کرد و در صحن مطرح شده و رای آورد به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی مطرح می‌شود و ناخودآگاه از یک سرفصل مستقل‌تر استفاده می‌کند.

وی افزود: ما الان در قالب ردیف در دل کمیته ملی المپیک اعتباری به نام کمیته ملی پارالمپیک داریم، اما ردیف نداریم زمانیکه اعتبار مستقل شد ردیف پیدا می‌کند و بودجه ورزش پارالمپیک تثبیت پیدا می‌کند و تثبیت بودجه و زیرساخت‌ها در نتایج آینده ورزش همگانی پارالمپیک و قهرمانی تاثیر دارد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره واریز نشدن مبلغ مورد نیاز کمیته ملی پارالمپیک توسط کمیته ملی المپیک گفت: در چندین ساله همیشه کمیته ملی المپیک به ما کمک کرده است، اما متاسفانه در این دو سال علیرغم اینکه پول خوبی را دولت به ما می‌داد اما معمولش این بود که به موقع به دست ما نمی‌رسید من جمله در همین اعزام به موقع دست ما نرسیده بود و نیاز واقعی ناخودآگاه با مشکلات و چالش‌هایی مواجه می‌شود. زمانیکه بودجه مستقل شد بر مبنای آن برنامه‌های مستقلی را تنظیم می‌کند و طبیعی است که اگر برنامه ای مستقل برنامه ریزی شود قاعدتا باید نتیجه مطلوبی را هم به دست آورد.

وی ادامه داد: بخشی از این بودجه را کمیته ملی المپیک پرداخت کرده و بخشی هم آقای جهانگیری و نوبخت در همین مدت دستور داده‌اند که پرداخت شود و امیدواریم قبل از اعزام تیم حل شود و با اطمینان خاطر بیشتری در بازی‌ها حاضر شویم اما در مجموع امروز لنگ پول نیستیم و کاروان آماده است که یک کاروان پر تحرک و شایسته‌ای را به عنوان سفیران کشور ایران در بازی‌ها حضور پیدا کند.

خسروی‌وفا همچنین از کاندیدا شدن سیامند رحمان در میان چند ورزشکار جهان خبر داد و اظهار داشت: سیامند رحمان به همراه تعدادی از ورزشکاران دیگر کاندید IPC برای بهترین ورزشکار جهان هستند که ورزشکاران باید برای انتخاب بهترین ورزشکار رای گیری است. برخی کشورها از جریانات کمپین های بین المللی عمل می کنند که تاثیر زیادی در جذب رای دارد اما سیامند رحمان به تنهایی و ویژگی های اختصاصی وی برنامه ریزی می کنیم که جزو بهترین ها شود چراکه شایستگی بهترین ورزشکار جهان را دارد و افتخاری برای ورزش پارالمپیک جهان است و این افتخار مربوط به جمهوری اسلامی ایران که این ورزشکار در دامن خودش تربیت شده است.

وی با ابراز نگرانی از ناداوریهای بازی های المپیک و بهداد سلیمی خاطرنشان کرد: سیامند رحمان اینقدر حرکت قاطعانه‌ای دارد که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد اما از این موضوع همیشه باید نگران باشیم و علتش این است که باید تلاش کنیم در داوری و هیات ژوری فردی داشته باشیم که البته این امر هم زحمت زیادی می خواهد و در این زمینه نقص است و باعث شد که من هم مثل همه نگران این موضوع باشم که ورزشکاری مثل بهداد سلیمی که سالها زحمت کشید و استعداد و توانش را داشت و همچنین اراده ای داشت که بعد از آسیب دیدگی زیر وزنه رفت نتوانست با ناداوری به نتیجه مطلوب برسد و باید جبران بهداد سلیمی را هم سیامند رحمان چنان قاطعانه عمل کند که هیچ داوری و هیات ژوری به خودش اجازه ندهد که خطا بگیرد.

ارسال نظر: