شهرام‌نیا: نمایشگاه کتاب مسکو یک نقطه آغاز برای روابط گسترده‌تر با روسیه است

کدخبر: 1016332

رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: در حوزه ادبیات به دلیل پیشینه غنی ادبیات روسیه و علقه‌ای که بین ادبیات فارسی و ادبیات روسی وجود دارد،‌ حضور در نمایشگاه کتاب مسکو را حائز اهمیت می‌کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست قرعه‌کشی حضور خبرنگاران حوزه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو 2015 و فرانکفورت 2015 پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، 6 مرداد، در مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از رسانه‌های تسنیم،‌ فارس،‌ نسیم،‌ مهر‌، ایلنا،‌ ایبنا،‌ ایران‌، جام جم،‌شرق،‌ ایسنا و واحد مرکزی خبر حضور داشتند‌.

امیرمسعود شهرام‌نیا، رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مراسم گفت:‌ روسیه کشور پرجمعیتی است و زبان روسی زبان مهمی در منطقه محسوب می‌َشود،‌ در حوزه ادبیات نیز به دلیل پیشینه غنی ادبیات روسیه و علقه‌ای که بین ادبیات فارسی و ادبیات روسی وجود دارد،‌ حضور در نمایشگاه کتاب مسکو حائز اهمیت است؛ سرانه مطالعه در روسیه بسیار بالاست به همین دلیل علاقه حضور در این نمایشگاه در میان مردم روسیه چشمگیر است،‌ مسکو نیز در سال‌های گذشته مورد توجه ناشران دنیا قرار داشته و به نظر می‌رسد،‌ فرصت تعامل خوبی را هم برای ما ایجاد می‌کند. روسیه شریک ایران در بسیاری از فعالیت‌ها بوده و ما به نمایشگاه کتاب مسکو به عنوان یک نقطه آغاز برای روابط گسترده تر با روسیه نگاه می‌کنیم.

شهرام‌نیا با اشاره به تغییر و تحولات مدیریت کلان نمایشگاه مسکو‌، گفت: مشکلات مالی که گریبان‌‌گیر مجموعه ارشاد است،‌ موجب شد که دیرتر برای حضور اقدام کنیم،‌ امروز هم توافقات خوبی با نمایشگاه مسکو شده و امتیازات خوبی در اختیار ما قرار داده شده است.با تلاش وزارت ارشاد،‌ شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ گروه زبان روسیه دانشگاه علامه طباطبایی‌، دانشکده زبان‌های خارجی تهران،‌ بنیاد ایران‌شناسی،‌ الهدی‌، کتابخانه ملی‌ برنامه‌های بسیار خوبی باری غرفه ایران تدارک دیده شده است.

روزنامه جام جم‌، خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و روزنامه ایران در قرعه‌کشی فرانکفورت و خبرگزاری نسیم،‌ خبرگزاری تسنیم و روزنامه شرق برای حضور در نمایشگاه مسکو به قید قرعه انتخاب شدند.

نمایندگان رسانه‌های جام جم و شرق به ترتیب برای پوشش نمایشگاه کتاب مسکو و فرانکفورت با حمایت کامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی (پرداخت تمام هزینه‌ها) اعزام می‌شوند.

ارسال نظر: