نویسنده "دختر شینا" به سراغ خاطرات بانوان اسیر می‌رود

کدخبر: 1023071

بهناز ضرابی‌زاده در گفتگو با «نسیم» با اعلام این خبر افزود: زنان نقش پررنگی در هشت سال دفاع مقدس داشتند، اما متأسفانه خاطراتشان کمتر نوشته شده است؛ برای همین دلم می‌خواهد تا بتوانم خاطرات این زنان رزمنده را ثبت و ضبط کنم

بهناز ضرابی زاده در گفتگو با «نسیم» در خصوص کتاب های در دست تالیف خود گفت: می خواهم به سراغ خاطرات بانوان اسیر در جنگ تحمیلی بروم و خاطرات این عزیزان را بنویسم.

وی با اشاره به حضور زنان در جنگ گفت: زنان نقش پررنگ و زیادی در هشت سال دفاع مقدس داشتند، اما متأسفانه خاطراتشان کمتر نوشته شده است؛ برای همین دلم می خواهد تا بتوانم خاطرات این زنان رزمنده را ثبت و ضبط کنم.

ضرابی زاده ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جنگ جذابیت دارد، اما آن چنان به آن توجه نشده است، خاطرات زنانی است که دوره اسارت را طی کرده‌اند. این زنان ناگفته‌های بسیاری دارند که اگر ثبت نشود، بخش مهمی از تاریخ جنگ هم از دست خواهد رفت.

گفتنی است، بهناز ضرابی زاده کتاب خاطرات "دختر شینا" که روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، به رشته تحریر در آورده به عنوان سومین اثر مسابقه کتاب و زندگی انتخاب شده است .

این کتاب که از تولیدات انتشارات سوره مهر به شمار می‌رود داستان زندگی همسر سردار شهید ستار ابراهیمی هژیر است. بهناز ضرابی‌زاده در «دختر شینا» قدم به قدم وارد زندگی قدم‌خیر محمدی شده است تا زندگی او با سردار شهید ابراهیمی هژیر را روایت ‌کند؛ داستان روزها و شب هایی که این زن و فرزندانش وضعیت قرمز را تجربه می‌کردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود .

این کتاب خاطرات زنی را روایت می‌کند که در طول هشت سال زندگی با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی چهار دختر و یک پسر را بزرگ می کند

ارسال نظر: