"ترانگیزان" با یاد و نام قیصر امین‌پور به منزل دهم می‌‎رسد

کدخبر: 1034291

این شب شعر که دهمین جلسه از سلسله شب‌های شعر ترانگیزان است، به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین به شعرهای عاشورائی و حسینیِ شاعرانِ کمتر از ۲۵ سال اختصاص دارد

به گزارش «نسیم»، ترانگیزان بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌شود. این شب شعر که دهمین جلسه از سلسله شبهای شعر ترانگیزان است، به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین به شعرهای عاشورائی و حسینیِ شاعرانِ کمتر از 25 سال اختصاص دارد.

این جلسه، دومین نشستِ شعرخوانی شاعرانِ مستعدِ زیر 25سال است که از سوی شاعرانِ نام‌آشنا معرفی شده‌اند. در این نشست محمدعلی بهمنی، اسماعیل امینی، افشین علاء، سعید بیابانکی، ابوالقاسم حسینجانی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، سیداکبر میرجعفری، غلامرضا طریقی، فریبا یوسفی، قربان ولیئی، محمدرضا ترکی، مصطفی محدثی خراسانی و ناصر فیض شاعرانِ بااستعدادِ زیر 25 سال را برای شعرخوانی معرفی کرده و به فراخورِ اشعار، آثار شاعران جوان را در این جلسه نقد و بررسی خواهند کرد.

شاعرانِ پیشکسوتِ حاضر در این مجلسِ شعرخوانی، در سخنانی یاد و نام شاعرِ معاصر کشورمان، زنده یاد قیصر امین ‌ پور را به عنوان یکی از شاعرانِ دلباخته به مکتبِ امام حسین زنده نگاه خواهند داشت.

در نشستِ پیشینِ ترانگیزان زیر 25 سال که با عنوان «منهای 25» و با موضوع آزاد برگزار شد، فاطمه راکعی، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی، سهیل محمودی، بیوک ملکی، علیمحمد مودب، علیرضا قزوه و جمعی دیگر از شاعران، ضمن حضور در ترانگیزانِ نهم، 12 استعداد شاعری جوان را برای شعرخوانی به بنیاد معرفی کردند.

شب شعر ترانگیزان عاشورایی زیر 25 سال امروز سه‌شنبه 5 آبان‌ماه 1394 از ساعت 15 در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه اعرابی 5، پلاک 6، طبقه اول آغاز خواهد شد. حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظر: