نشست نقد و بررسی وضعیت داستان‌نویسی در استان کرمان برگزار شد

کدخبر: 1036749

انجمن داستان کرمان همزمان با اولین روز چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان، نشستی را با عنوان "نقد و بررسی وضعیت داستان نویسی در استان" در سالن فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب برگزار کرد

به گزارش «نسیم»، انجمن داستان کرمان همزمان با اولین روز چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان، نشستی را با عنوان «نقد و بررسی وضعیت داستان نویسی در استان» در سالن فعالیت های جنبی نمایشگاه کتاب برگزار کرد.

در ابتدای این نشست لیلا راهدار نویسنده کرمانی با اشاره به شرایط اقلیمی و تاریخی شهرکرمان، ادبیات داستانی این شهر را متنوع و دارای پتانسیل بالا برای آفرینش این نوع ادبیات دانست.

در ادامه نشست داستان «مثل ترکه انار» از کتاب باغ فتح آباد توسط اکبرخدادادی و داستان «مرگ توسط هنر» توسط مصطفی شمس خوانده شد.

نقد و بررسی کتاب رمان«بلوار پارادیس» اثر محمدرضا ذوالعلی ازنویسندگان بومی استان توسط دو تن از منتقدین از دیگربخش های این نشست سه ساعته بود.

از نکات جالب توجه این نشست، نقد نویسنده به اثرخود بود.محمدرضا ذوالعلی، کم پرداختن به برخی شخصیت ها و ناگزیر بودن از ایجاد انفعال در داستان و بی قهرمانی داستان را ازنقاط ضعف اثر خویش دانست.

شایان ذکر است فعالیت‌های جنبی چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان شامل گردهمایی نویسندگان اهل قلم و ویژه‌ برنامه‌هایی با موضوع شهید و شهادت و محرم و صفر از 16 لغایت 22 آبانماه در محل نمایشگاه کتاب استان کرمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر: