امیرزاده خبر داد:

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب وزارت ارشاد به استان‌ها

کدخبر: 2066458

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از ابلاغ شیوه نامه خرید کتاب از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها خبر داد.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ همایون امیرزاده از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: نظر به سیاست‌های راهبردی معاونت امور فرهنگی در واسپاری وظایف تصدی‌گرایانه به استان‌ها، ضرورت تمرکززدایی از فعالیت‌های ستادی و مصوبات نشست تخصصی این معاونت با مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شیوه‌نامه تهیه و به استان‌ها ارسال شده است.

وی افزود: از اهداف این واسپاری می‌توان به تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی، حمایت از آثار مکتوب و تامین و تجهیز کتابخانه‌ها در استان‌ها اشاره کرد.

امیرزاده درباره ساز و کار اجرایی خرید کتاب از سوی استان‌ها نیز گفت: هیات خرید کتاب در هر استان از مدیرکل استان(به عنوان رئیس هیات)، معاون فرهنگی استان(به عنوان دبیر هیات)، رئیس اداره فرهنگی( به عنوان عضو) و دو نفر کارشناس پیشنهاد شده از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تائید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی درباره نحوه خرید کتاب از سوی این هیات نیز گفت: کتاب‌های چاپ اولی که بیش از یک سال از انتشار آن‌ها نگذشته باشد در جلسات این شورا می‌تواند مطرح شود. همچنین کتاب‌های ناشران آموزشی و تجدید چاپی اجازه مطرح شدن در این هیات را ندارد. همچنین هیات مجاز به خرید کتاب‌های ناشران غیر بومی نیست مگر اینکه نویسنده ساکن آن استان باشد یا موضوع کتاب درباره آن استان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه روز گذشته (11 مهرماه) در 6 ماده و به همراه جزئیات به امضای معاون امور فرهنگی رسید و به استان‌ها ابلاغ شده است.

ارسال نظر: