کارشناس مسائل فرهنگی:

"انسان ۲۵۰ ساله" تصویر جامع سیره سیاسی ائمه اطهار است

کدخبر: 2076123

پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگی، کتاب انسان ۲۵۰ ساله را دارای تصویر جامع و تأمل برانگیزی از تاریخ و سیره سیاسی ائمه اطهار(علیهم السلام) دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام حمید ملاحسنی در آیین متن خوانی کتاب انسان 250 ساله جمع کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اظهار کرد: این کتاب نشان دهنده عمق تحلیل رهبر جامعه اسلامی، از اتفاقات و سیر تاریخی زندگانی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است. وی با یادآوری اشاره مقام معظم رهبری در این کتاب در خصوص روند تکاملی و رشد انسان ها به ارتباط آن با پرورش نیروی فرهنگی پرداخت و خاطرنشان کرد: البته باید قابلیت به کمال رسیدن نخست در متولی فرهنگ وجود داشته باشد تا بتواند افراد دیگر را در مسیر رشد قرار دهد چنانکه پیامبر اکرم(ص) خود متخلق به والاترین ارزش های انسانی بود و سپس توانست روی سایر انسان ها این تأثیر را بگذارد.

پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگی، در ادامه با بیان اینکه هر هدف ارزشمندی به دنبال خود محدودیتی را به همراه دارد گفت: همانطور که برای رسیدن به اهداف دنیوی سختی ها و محدودیت ها را با جان می پذیریم برای رسیدن به هدف ها و ارزش های دینی و معنوی باید برخی به ظاهر محدودیت ها را بپذیریم. ملاحسنی با تأکید بر اینکه با تحمل برخی محدودیت های ظاهری می توان به عروج و اوج کمال انسانی رسید عنوان کرد: در این شرایط آنچنان روح لطیف و پاک می شود که از تمام محدودیت های مکانی و زمانی عبور کرده و حتی از عوالم نیز گذر می نماید. وی همچنین با اشاره به برخی آموزه های پیامبر اکرم(ص)، پرورش برجسته ترین نیروهای فرهنگی را از جمله دستاوردهای دوران نبوت ایشان دانست و آن را نتیجه تحمل سختی ها و البته محدودیت های دوران خویش قلمداد کرد.

شایان ذکر است جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی» و همچنین ثر ارزشمند « انسان 250 ساله» با محوریت نظرات مقام معظم رهبری به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری شهر با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می شود.

ارسال نظر: