رئیس سازمان بسیج هنرمندان در "شابک":

پنجره سازمان بسیج هنرمندان به روی تمام اندیشه‌ها باز است

کدخبر: 2078203

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: پنجره سازمان بسیج هنرمندان به روی تمام اندیشه ها باز است و هرکسی به امور فرهنگی و هنری علاقمند باشد می تواند با این سازمان در ارتباط باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر غلامرضا منتظری نویسنده، استاد دانشگاه و رییس سازمان بسیج هنرمندان با حضور در برنامه "شابک" در خصوص آغاز مطالعات خود گفت: کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب از آقای آذر یزدی و کتاب شگفتی های آفرینش در قرآن کریم از آقای شیرازی و دیگر کتابی از مقام معظم رهبری با عنوان طرح کلی نظام اسلامی از جمله کتاب هایی هستند که در نوجوانی مطالعه کرده ام.

وی در ارتباط با ماموریت سازمان بسیج هنرمندان عنوان کرد: اولین ماموریت سازمان بسیج هنرمندان شناسایی، جذب و ساماندهی هنرمندان مستعد و علاقمند کشور است و هدف دوم کادر سازی و تقویت نیروهاست که مقام معظم رهبری در خصوص آن فرموده اند که ما در چند دهه اخیر از آموزش و کادرسازی نیروها غفلت کرده ایم و ماموریت دیگر سازمان نیز نقش آفرینی در تغییر موازنه هنر ایران اسلامی است.

دکتر منتظری ادامه داد: پنجره سازمان بسیج هنرمندان به روی تمام اندیشه ها باز است و هرکسی به امور فرهنگی و هنری علاقمند باشد می تواند با این سازمان در ارتباط باشد و از طریق سایت سازمان و یا مراجعه به دفاتر و انجمن ها و کانون های سازمان که در سراسر کشور وجود دارد می توانند این ارتباط را شکل دهند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به طرح شادمانه بیان کرد: ما در زندگی نیاز به شادمانی داریم و عنصر شادی نقشی اساسی در سلامت انسان ایفا می کند و لذا بنا شد با همکاری هنرمندان سراسر کشور طرحی را با عنوان «شادمانه ها» برگزار کنیم و اولین قدم این طرح پرداختن به موضوع ازدواج است و موضوعات دیگری از قبیل جشن تولدها و اعیاد مذهبی نیز در این فراخوان ملی ذکر شده است و در این زمینه پذیرای ایده های خلاقانه و بکر هستیم و آمادگی این را داریم که از بین ایده های رسیده چند نمونه را اجرایی کنیم.

منتظری با ارائه پیشنهاداتی برای مطالعه هر ایرانی گفت: پیشنهاد می کنم همه مردم به صورت روزانه به مطالعه تدریجی قرآن کریم بپردازند چرا که قرآن کتاب سعادت ماست و دیگر اینکه اگر در جستجوی سبک زندگی هستیم چه بهتر که آب را از سرچشمه زلالش بجوییم و به مطالعه سیره پیامبران که پاسخی است برای شایسته زیستن بپردازیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دیگر مطالعه بنده تاریخ و تمدن اسلامی و نقش ایرانیان در این تمدن اسلامی با هدف تقویت روحیه خود باوری که بسیار مفید و ارزشمند است. اگر قرار است ما تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم باید با نقش بی بدیل ایرانیان خردمند در ساختار این تمدن بیشتر آشنا شویم و به پیشینه پرافتخار فرهنگی کشورمان ببالیم.

ارسال نظر: