نگاهی به کتاب "کوشک زلزله"؛

روایتی از مردی با هویت "خودش"

کدخبر: 2096529

کتاب "کوشک زلزله" نوشته اکبر صحرائی و مریم شیدا است که توسط انتشارات کتابستان معرفت به بازار نشر راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، کتاب "کوشک زلزله" نوشته اکبر صحرائی و مریم شیدا است که توسط انتشارات کتابستان معرفت به بازار نشر راه پیدا کرده است.

نویسندگان این کتاب می گویند:

همه چیز از یک دغدغه شروع شد، دغدغه نگارش از جنگ و خاطرات آدم های جنگ.

صبورانه ساعت های بی شماری را پای مصاحبه نشستن ایستادن پای گرمای تابستان، معطلی، قرار ملاقات های ناکام، سردی و بوران زمستان حتی پای جراحات هایی که پای صحبت را می گرفت، تا انتهای گفتگوهایی از جنس جلیل.

و بعد قلمی که بیاید و پالایش کند و بنگارد حرف ها را در چارچوب و ساختار تاریخ شفاهی مدام خط بزند، اصلاح کند تا کار زیباتر جلوه کند و همراه شود با فراز و فرودها، زیر و بم ها، غم ها و شادی هایی که هر لحظه اش عالمی است و هر واژه اش دنیایی.

و بعد بشود خودش همان که قرار است باشد معرفی مردی با هویت خودش.

جلیلی که در صفحه پازل دفاع مقدس قطعه ای است که این صفحه را در استان فارس و شیراز تکمیل می کند و زیبایی روایت اش را به رخ می کشد.

جلیلی که در محله کوشک زلزله بزرگ شده و زلزله ای که خودش برپا می کند تا تکان دهد با دنیای پرتلاطم اش دنیای ما را و زیر و رو کند تمام کلیشه هایی را که از جنگ داریم.

» کوشک زلزله» به زندگی جانباز شیمیایی شهر شیراز، جلیل عابدینی از دوران کودکی وی تا زمان جنگ پرداخته است و از آنجا که وی در اغلب عملیات‌ها و قسمت‌های مختلف جبهه از جمله اطلاعات و عملیات حضور داشته، این کتاب به نحوی بیان تاریخچه عملیات‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود .

طنز یکی از ویژگی‌های این کتاب است، طنز موجود در کتاب ناشی از شیطنت‌های راوی و طنز موقعیت است .

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم نمی توانم چیزی را از مادرم پنهان کنم، ولی چاره ای نبود. دنبال مردم سفیدپوش می گشتم که متوجه حرکت انگشتان پایم شدم ....

این کتاب در قالب زندگی‌نامه - داستان نوشته شده است و توسط انتشارات کتابستان معرفت در نمایشگاه سی ام کتاب عرضه شده است.

ارسال نظر: