پژوهشگر حوزه مطبوعات: تولید نرم‌افزار کتاب هفته تحولی عظیم در حوزه نشریات ایران است

کدخبر: 949497

قاسمی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار کتاب هفته و کتاب ماه افزود: این نوع نرم‌افزارها از فنا شدن ۱۷۰ سال کوشش صدها نفر جلوگیری می‌کند و تاریخی جدید را در تاریخ حوزه کتاب رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سیدفرید قاسمی در مراسم رونمایی نرم افزار کتاب هفته گفت: نهادهای تولید کننده نرم افزار به 2 دسته تقسیم می شوند، نهادهای چشمه و نهادهای آیینه ای. نهاد چشمه نهادی است که چون چشمه جوشان است و خودش مولد است اما نهادهای آیینه ای بازتاب تولید دیگران هستند و خانه کتاب جزو گروه اول است.

وی تاکید کرد: این نرم افزار از فنا شدن 170 سال کوشش صدها نفر جلوگیری کرده است و حاصل زحمات نویسنده، محقق و خبرنگار را در یک بسته ارائه داده است.

قاسمی اظهار داشت: امروز با رونمایی این مجموعه ها در عرصه نشریه های کتاب در ایران تحولی نو به وجود آمد و نوع جدیدی از ادواری های جدید در حوزه کتاب ایجاد شد.

علی آقا غفار نیز در این مراسم گفت: اولین چیزی که جلوی پای سیاست قربانی می شود فرهنگ است و در فرهنگ نیز مظلوم ترین قسمت کتاب است. من هم نگاه سیاسی به کتاب ندارم؛ بحث کتاب باید از باندبازی ها و سیاسی بازی ها فاصله بگیرد و البته این را باید دقت کنیم که نباید از سیاست کلان نظام برخوردار نباشند.

وی تاکید کرد: الان سهم رسانه ها در تربیت نسل آینده حتی از خانواده و مدرسه نیز بیشتر است این نرم افزار سند خوبی است که علاوه بر مفید بودن برای مخاطبان عام برای افراد در حوزه مکتوبات نیز مفید است.

تبریز نیا نیز در ادامه این مراسم گفت: نشریات کتاب ماه از سال 76 شروع به کار کرد و به صورت مستمر تا خرداد 93 منتشر می شد در طول 17 سال این نشریات 32 سردبیر داشت و حالا در این سی دی تولید شده 200 شماره از هر مجله منتشر شده است. هزار و 656 عنوان مجله کتاب ماه در 9 موضوع کلیات، دین، علوم اجتماعی، هنر، ادیبات، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و علوم و فنون از جمله محتویات این سی دی کتاب ماه است.

وی ادامه داد: اطلاعات کتاب شناختی و قابلیت جستجو بر اساس نویسندگان و در دسترس بودن مقالات به صورت فایل پی دی اف و 27 هزار و 21 عنوان مقاله از دیگر محتویات این سی دی است.

ارسال نظر: