معاون وزیر جهاد کشاورزی: پنج میلیارد مترمکعب آب برای تولید برق به هدر رفت

کدخبر: 1001032

عباس کشاورز، تولید برق به‌وسیله آب را اشتباه بزرگی خواند و گفت: در طی هفت ماه پنج میلیارد مترمکعب آب برای تولید برق به هدر رفته است

به گزارش «نسیم»، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:بسته‌ای فنی برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تهیه شده که مدیریت تقاضا، احیای طبیعت و حفظ محیط زیست در آن لحاظ شده است.

عباس کشاورز افزود: کشت نشایی، کشت گلخانه ای، محدودیت کشت تابستانه و برنامه اصلاح الگوی کشت را می توان به عنوان نمونه‌هایی از این راهکارها نام برد.

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند با بحران آب مقابله کند و تنها راه پیروزی بر این بحران همکاری همه اقشار جامعه است.

کشاورز، حل موضوع آب در کشور را نیازمند یک حکمرانی مناسب دارای شفافیت دانست که همه ذینفع ها در آن با حقوق مساوی با مسئله آب برخورد می کنند.

وی افزود: مشکل‌ترین پدیده ما بهره وری است و وقتی تکنولوژی ما نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است، انتظار بازدهی را نداشته باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، تولید برق به وسیله آب را یک اشتباه بزرگ خواند و گفت: آبی که برای تولید برق در خوزستان مورد استفاده قرار می‌گیرد به کارون و سپس به خلیج فارس می‌ریزد.

کشاورز ادامه داد: در طی ۷ ماه ۵ میلیارد مترمکعب آب برای تولید برق به هدر رفته است.

ارسال نظر: