رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار: واردات انبه به کشور آزاد شد

کدخبر: 1004763

مهاجران در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: قیمت هندوانه ظرف ۵ روز آینده کاهش می‌یابد/ زمانی که میوه‌های داخلی به مقدار زیاد وارد بازار شود، میوه‌های قاچاق خود به خود حذف می‌شوند/ انگور شیلی همچنان در صدر جدول قیمت‎ میوه‌ها است

حسین مهاجران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: قیمت هندوانه کمی کاهش داشته است اما ظرف 5 روز آینده از دزفول محصول جدید وارد بازار می‌شود لذا قیمت این میوه کاهش مناسبی خواهد داشت.

وی در رابطه با میوه‌های قاچاق موجود در بازار گفت: انبه جز میوه‌هایی بود که به صورت قاچاق وارد بازار می‌شد اما در حال حاضر گفته می‌شود که واردات آن آزاد شده و به صورت قانونی با تریلی وارد کشور می‌شود. سایر میوه‌های قاچاقی مانند پرتقال نیز تا زمانی که میوه داخلی نباشد یعنی تقریبا تا 15 شهریور همچنان در بازار موجود است.

وی ادامه داد: زمانی که میوه‌های داخلی به مقدار زیاد وارد بازار شود مانند هلو و شبرنگ، دیگر میوه‌های قاچاق نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند، لذا خود به خود میوه‌های قاچاقی محدود می‌شود. به طور مثال الان انگور زاهدان وارد بازار شده بنابراین برای واردکننده انگور قاچاقی شیلی به صرفه نیست که این محصول را وارد بازار کند.

مهاجران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیلویی 33 هزار تومان انگور شیلی و 14 هزار تومان انگور داخلی است، هلوی قاچاق کیلویی 13 تومان و هلوی داخلی نیز از 14 هزار تومان تا 12 هزار تومان است. قیمت کاهو نیز به شدت پایین آمده و به کیلویی 500 تومان رسیده است زیرا تولید آن بالا است.

ارسال نظر: