کرملین: روسیه برای مقابله با داعش نیرو به سوریه اعزام نخواهد کرد

کدخبر: 1017967

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور برای جنگ با گروه تکفیری صهیونیستی داعش نیرو به سوریه اعزام نخواهد کرد

به گزارش «نسیم» به نقل از خبرگزاری آسیا، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرمیلن ضمن رد موضوع اعزام نیرو به سوریه اعلام کرد که بشار اسد از ولادیمیر پوتین همتای روس خود درخواست اعزام نیرو به سوریه نکرده است .

این در حالی است که "ولادیمیر شامانف" فرمانده چتربازان روسیه بر آمادگی نیروهایش برای عزیمت به سوریه در صورت درخواست مقامات این کشور تاکید کرد .

وی درباره احتمال مشارکت جنگنده های روسیه در عملیات ضد داعش نیز گفت سخنی در این خصوص مطرح نشده است.

ژنرال ولادیمیر شامانوف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت در صورتی که رهبران روسیه در این زمینه تصمیمی اتخاذ کنند، نیروهای هوابرد آماده کمک به سوریه هستند .

شامانوف در پاسخ به سوالی درباره آمادگی نیروهای هوابرد روسیه برای اعزام و کمک رسانی به دولت سوریه در مبارزه علیه تروریسم گفت: البته در صورتی که مسئولیتی به ما سپرده شود، ما تصمیمات رهبران کشور را اجرا خواهیم کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز سه شنبه از نگرانی روسیه درباره گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش خبر داد و خواستار همکاری جامعه بین‌المللی برای حل و فصل این موضوع شد .

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: روسیه در بالاترین سطح درباره افزایش نفوذ داعش و چگونگی گسترش سرزمین‌های تحت کنترل در سوریه و عراق ابراز نگرانی کرده است.

ارسال نظر: