امیرحسین مدرس: برای جذب جوانان به مساجد باید رفتارمان را صمیمی‌تر کنیم

کدخبر: 1022306

این مجری و خواننده به «نسیم» گفت: برای اینکه شاهد حضور وسیع و گسترده‌ کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد باشیم، کافی است کمی رفتارمان را صمیمی کنیم

امیرحسین مدرس مجری تلویزیون و خواننده آلبوم‌های مذهبی در خصوص اینکه شنیدن کلمه یا دیدن یک مسجد چه حسی را در او به‌وجود می‌آورد، به «نسیم» گفت: با دیدن یا شنیدن مسجد حس آرامش، معنویت و همه احساسات خوب معنوی به من دست می‌دهد .

وی افزود: این احساس هم ریشه در این دارد که اولا این مکان خانه خداست و بعد هم خاطرات خوب کودکی، نوجوانی و جوانی من را به یادم می آورد .

این خواننده و مجری در خصوص اینکه چه باید کرد تا جوانان بیشتری به مساجد جذب شوند، گفت: به نظرم مسجد و مسجدی‌ها باید خیلی رابطه صمیمانه‌ای با قشر کودک، نوجوان و جوان برقرار کنند. دشوار نیست که دوباره مثل گذشته‌های نه‌چندان دور و در همین دو دهه گذشته که شاهد این گروه‌های سنی در مسجد بودیم و خیلی حضور پررنگی داشتند، آنها را به مساجد بکشیم .

وی که خود در مراسم و محافل مذهبی هم به مداحی و نوحه‌سرایی اهل بیت می پردازد، تاکید کرد: برای اینکه شاهد حضور وسیع و گسترده‌ کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد باشیم فقط کافی است که کمی رفتارمان را تغییر دهیم چرا که سرچشمه بسیاری از دافعه‌ها رفتار نامناسب است .

این هنرمند در خصوص نحوه نمایش و کیفیت مسجد در آثار فرهنگی و هنری کشور گفت: مسجد در حال حاضر یک حضور نمایشی در این آثار دارد ولی حیف است و نباید این اتفاق بیفتد .

وی تصریح کرد: مسجد به عنوان یک پناهگاه و یک مأمن روحی باید برای مردم جا بیفتد که متاسفانه ما فقط به نمایشش اکتفا کرده‌ایم .

مدرس درباره ساخت و عمران مساجد گفت: مسجد همیشه به عنوان یک هویت اصلی و اساسی دین ماست چرا که اولین چیزی که در دین ما برای یک تجمع ساخته شد مسجد بود. مسجدالحرام که جای خود، اما پیامبر (ص) بعد از هجرت اولین چیزی که به عنوان یکی از اقدامات اساسی بنا کرد مسجد بود. ما هم باید همین کار را به عنوان یک رکن انجام دهیم .

وی در مورد تخریب و به آتش کشیدن مساجد هم گفت: این مسئله دو حالت دارد. مسجد اگر مسجد «ضرار» باشد که پیامبر (ص) هم آن را تخریب کرد، اما اکنون شاهد رفتار تکفیری‌ها هستیم، کسانی که به هیچ آیین و دینی معتقد نیستند و فقط روی پرچمشان عبارتی نوشته شده است که نه می‌دانند آن عبارت چیست و حامل چه تفکری است و نه حتی پیامبر و کارهایش را می‌شناسند و این‌که به طور خلاصه وضع خرابی دارند .

ارسال نظر: