"رمضان عبدالله شلح": موضوع فلسطین برای ایران از زمان امام خمینی(ره) یک اصل ثابت است

کدخبر: 1022620

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین تحت تاثیر شرایط نیست، بلکه راهبردی است

به گزارش «نسیم»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با تلویزیون "المیادین" تاکید کرد که روابط این جنبش با سوریه خوب است اما تحرکات ما در آن به دلیل شرایط خاص سیاسی این کشور محدود است.

وی همچنین به شرایط منطقه و جهان و تغییر و تحولات آن اشاره کرد و گفت: اسرائیل امروز اسرائیل 30 سال قبل نیست و ارتش اسرائیل دیگر آن ارتش شکست ناپذیر نیست .

وی گفت: مطمئن هستم که وضعیت گردان‌های القدس بسیار بهتر از گذشته است و به رغم محاصره، امکانات و توانمندی‌های آن در همه زمینه‌ها افزایش یافته است .

وی تأکید کرد جنبش جهاد اسلامی به جولان اشغالی موشک شلیک نکرده است و ما این مساله را تکذیب کرده‌ایم؛ چرا که هیچ ارتباطی با این موضوع نداشته‌ایم .

رمضان عبدالله درباره آتش‌بس نیز تصریح کرد، آتش‌بسی که با اسرائیل برقرار کرده‌ایم، به عنوان یک اقدام موقت برای کاستن از رنج و مشکلات ملت فلسطین است و این آتش‌بس برای ما مقدس نیست. اگر دشمن بخواهد زندگی ملت فلسطین را به بازی بگیرد ما این آتش‌بس را خواهیم شکست و آن را در سطل زباله خواهیم انداخت .

وی در ادامه گفت: گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) نیز با اینکه جهاد اسلامی حملات موشکی علیه دشمن صورت دهد، مشکلی ندارد ولی به ما گفته‌اند اگر تصمیم به این اقدام گرفته‌اید فقط به ما اطلاع دهید تا مقرهای ما هدف حملات قرار نگیرد .

عبدالله شلح گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل برای بار دوم در درون زندان‌های خود شکست خورد، شکست نخست این رژیم به دست شیخ خضر عدنان بود. هنگامی که وضعیت سلامتی خضر عدنان وخیم شده بود، مبارزان گردان‌های القدس و موشک‌های آن به حالت آماده‌باش در آمدند .

تاکید کرد که آنچه را اسیر آزاده "محمد علان" محقق ساخت، ثمره پایداری افسانه‌ای او بود و و او پیروز بزرگ است .

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در ادامه به روابط این جنبش با کشورهای عربی و منطقه‌ای پرداخت و تأکید کرد روابط این جنبش با ایران خوب است .

رمضان عبدالله به دیدار اخیر خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اشاره کرد و گفت در این دیدار درباره مسائل مربوط به فلسطین گفت‌وگو کردیم. او به دقت به سخنان ما گوش داد .

وی ابراز اطمینان کرد که موضع ایران درقبال فلسطین ناشی از یک دیدگاه راهبردی است و مقام‌های ایرانی موضع ویژه‌ای نسبت به فلسطین دارند.

شلح با انتقاد از سازمان آزادبخش فلسطین اضافه کرد: این سازمان از زمان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، وارد یک تونل تاریک شده است و اکنون مشکلات مختلفی دارد که مهم ترین آن ها این است که نماینده قانونی ملت فلسطین به شمار نمی رود .

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین درباره آغاز نشدن انتفاضه در کرانه باختری نیز گفت: شخص محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان، مسوول جلوگیری از انتفاضه کرانه باختری است .

رمضان عبدالله تصریح کرد: وضعیت کنونی اردوگاه های فلسطینی برای ما به عنوان جنبش جهاد اسلامی قابل پذیرش نیست به همین خاطر در تلاش هایی که برای بهبود اوضاع آن ها انجام می شود مشارکت می کنیم .

وی اضافه کرد: پناهندگان فلسطینی در سایه تفرقه و اختلاف گروه های فلسطینی، نماینده ای برای سخن گفتن از جانب خود نمی یابند و این پناهندگان هستند که قربانی این اختلافات می شوند .

وی با بیان این که جهاد اسلامی ارتباط خوبی با ایران و قطر دارد، اضافه کرد: جهاد از این دو کشور کمک مالی دریافت نکرده است .

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: ارتباط خوبی با ایران داریم. موضوع فلسطین برای ایران یک موضوع موقت و مقطعی نیست ارتباطی با اوضاع و شرایط زمانی ندارد و این یک اصل ثابت از زمان امام خمینی (ره)است.

ارسال نظر: