پول ندارید؟ پس تشنه بمانید!

کدخبر: 1047959

"ایست پورتویل" شهری است در کالیفرنیای آمریکا که فاقد آب لوله‌کشی است، ‌ساکنان این منطقه که پیش‌تر از چاه‌های آب استفاده می‌کردند با خشکسالی مجبورند همه درآمد اندک خود را صرف خرید آب برای نوشیدن و شست‌وشو کنند

گروه بین‌الملل «نسیم»: "ایست پورتویل" شهری است در کالیفرنیای آمریکا که اغلب ساکنان آن از نژاد "لاتینو" هستند و منطقه فقیر نشینی محسوب می شود، این شهر اغلب فاقد لوله کشی آب برای منازل است و سال‌هاست ساکنان آن از آب چاه استفاده می کنند. با افزایش خشکسالی در این منطقه، چاه های آب نیز اغلب خشک شده اند و بسیاری از ساکنان این منطقه را ترک کرده اند و یا از آب معدنی و یا چاه‌های همسایگان استفاده می کنند. "گابریل لوری" عکاسی است که زندگی مردم این منطقه را به تصویر کشیده است.

داوطلبان آب های معدنی را به دست افرادی میرسانند که چاه‌های ابشان خشک شده است.

خانواده هایی که آب لوله کشی ندارند به بطری‌های آبی که خیریه‌ها برایشان ارسال می کنند وابسته هستند و اگر اندک درآمدی داشته باشند باید اب را از سوپرمارکت ها بخرند.

حفاری چاه هزینه‌ای بالغ بر 7 هزار دلار (حدود 24 میلیون تومان) است و کسانی که قادرند این پول را بپردازند مجبورند تا عمق 100 متری پیش بروند.

روبین پرز، سطل آبی را پر می کند تا آن را به دست همسایه اش برساند که هیج ابی ندراند،‌این اب آشامیدنی نیست و فقط برای دستشویی و شست و شو از آن استفاده می شود.

هر خانه بر اساس تعداد نفرات سهمیه آبی از دولت دارد که اغلب ناکافی است.

این بطریهای اب تنها منبع اب شرب خانواده های ساکن این منطقه است.

برخی از ساکنان هم مجبورند به دلیل نبود آب برای شست و شو و نداشتن پول برای تهیه آن، از سرویس های بهداشتی امکان عمومی مانند کلیسا استفاده کنند.

ارسال نظر: