اطلاعات ملی آمریکا: عربستان و امارات توان جنگ زمینی را در سوریه ندارند

کدخبر: 2010263

"جیمز کلاپر" مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در این جلسه اعلام کرد که از پیشنهادهای عربستان و امارات استقبال می‌شود، با این حال درباره کارآمدی نظامیان این دو کشور تردید وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، مدیران آژانس اطلاعات دفاعی و سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کردند عربستان و امارات شاید توانمندی های لازم برای مشارکت چشمگیر در مبارزه با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش را در عراق و سوریه نداشته باشند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت : وینسنت استوارت مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «فکر نمی کنم نیروهای زمینی سعودی ظرفیت و توان لازم را داشته باشند تا از عهده این مبارزه برآیند.»

جیمز کلاپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در این جلسه اعلام کردند از پیشنهادهای عربستان و امارات استقبال می شود، با این حال درباره کارآمدی نظامیان این دو کشور تردید وجود دارد.

کلاپر گفت: «به طور قطع من از تمایل عربستان برای مشارکت در جنگ زمینی قدردانی می کنم و برای این پیشنهاد ارزش قائلم، اما فکر می کنم این کار برای آنها چالش برانگیز خواهد بود.»

دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا همواره خواستار کمک بیشتر شرکای ائتلافی خود، به ویژه کشورهای عربی سنی برای مبارزه با داعش شده است. دولت معتقد است با تقویت کمک های کشورهای عربی سنی، پس از شکست داعش، بهتر می توان ثبات را در عراق و سوریه حفظ کرد.

عربستان و امارات در آستانه نشست این هفته وزیران دفاع کشورهای گروه موسوم به عضو ائتلاف ضدداعش در بروکسل، تمایل خود را برای اعزام نظامی به سوریه اعلام کردند.

هر دو کشور این پیشنهاد را مشروط بر نقش رهبری آمریکا مطرح کرده اند.

کلاپر گفت شرطی را که این دو کشور گذاشته اند، نشانه تمایل این کشورها برای برخورداری از توانمندی فرماندهی و کنترل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

اما استوارت گفت این پیش شرط نشانه درخواست برای اعزام نظامیان آمریکایی بیشتر است. وی گفت: «فکر می کنم این ایده برای این است که بدانند ما تا چه خود را درگیر این جنگ می کنیم.»

ارسال نظر: