شنیده‌های خبرنگار «نسیم‌ آنلاین» نشان می‌دهد

"اینتل" آمریکایی سرورهای بانک مرکزی را روزآمد می‌کند!

کدخبر: 2010796

به نظر می رسد، نیت طرفین از امضای چنین تفاهم نامه ای ، ایجاد همکاری مشترک بر محوریت مواردی چون "ساماندهی تبادلات بانکی"، "به روز رسانی سامانه شاپرک" و" تجهیز سرورهای بانک مرکزی" باشد.

خبرنگار « نسیم آنلاین »، شنیده است که بانک مرکزی در راستای ساماندهی مبادلات بانکی، یک تفاهم نامه همکاری با شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی "اینتل" به امضا رسانده است. "شرکت اینتل در سال ۱۹۶۸ توسط "رابرت نویس" و "گوردون مور" در آمریکا راه‌ اندازی شده است." بر اساس این گزارش ، در این تفاهم نامه که ظاهرا به ایجاد یک شرکت مشترک منتهی خواهد شد، قرار شده تا سهم بانک مرکزی و شرکت "اینتل" به ترتیب هریک 40 درصد و بخش خصوصی هم 20 درصد سهم داشته باشد.

به نظر می رسد، نیت طرفین از امضای چنین تفاهم نامه‌ای ، ایجاد همکاری مشترک بر محوریت مواردی چون "ساماندهی تبادلات بانکی"، "به روز رسانی سامانه شاپرک" و" تجهیز سرورهای بانک مرکزی" باشد. از قرار معلوم، شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی "اینتل" در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه ای و تلفن همراه و انواع ریزپردازنده‌ها و واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌ کند. هنوز هیچیک از طرفین مورد اشاره پیرامون این تفاهم نامه اظهار نظری رسمی نکرده و یا اطلاعاتی از جزییات این امر به محافل رسانه ای درز نکرده، اما گمان می رود درصورت صحت این ماجرا، این نخستین پروژه همکاری مشترک بین بانک مرکزی ایران و یک شرکت خصوصی آمریکایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشد که به مرحله اجرا در می آید. دست اندرکاران فضای سایبر، هشدار می دهند که امنیت اطلاعات یکی از موارد مهم درحوزه پدافند عامل بوده، بنابراین، چنانچه موضوع همکاری مشترک بانک مرکزی و شرکت "اینتل" اجرایی شود، از هم اکنون باید نسبت به درز و سرقت اطلاعات محصور در گستره بانک مرکزی به مجامع بین المللی نگران بود، مگر اینکه تمهیدات لازم در زمان اجرا اندیشیده شود.

ارسال نظر: