سردار نقدی:

شعر انقلاب مدیون استاد حمید سبزواری است

کدخبر: 2016861

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شعر انقلاب مدیون استاد حمید سبزواری است. زیرا اشعار ایشان همیشه زمزمه رزمندگان جبه های نبرد در دوران دفاع مقدس و مردم انقلابی ایران در جریان انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین، "غلامرضا منتظری" مسؤول سازمان بسیج هنرمندان و "اسماعیل احمدی" معاون روابط عمومی سازمان بسیج به همراه شاعران پیشکسوت انقلابی چون "محدث خراسانی"، "براتی" و "رضا اسماعیلی" با هدف تجلیل و تقدیر از هنرمند انقلابی استاد "حمید سبزواری" به مزل ایشان رفته و از او عیادت کردند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای این دیدار ضمن گفتگو با اعضای خانواده این شاعر انقلابی و جویا شدن آخرین وضعیت ایشان در سخنانی در جمع خانواده و شاعران انقلابی حاضر در منزل استاد سبزواری گفت: شعر انقلاب مدیون استاد حمید سبزواری است. زیرا اشعار ایشان همیشه زمزمه رزمندگان جبه های نبرد در دوران دفاع مقدس و مردم انقلابی ایران در جریان انقلاب اسلامی ایران در سال 57 بوده است.

وی افزود: استاد حمید سبزواری به خاطر اخلاص بی نظیری که از آن برخوردار هستند ماندگار شده اند و ماندگار خواهند ماند. در حقیقت اشعار این استاد بزرگ تراوشات قلبی ایشان هستند و از ذهن و اینگونه نیست که همانند سایر شاعران عزیز دیگر از فکر او سرچشمه گرفته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اشعار استاد حمید سبزواری گنجینه ای است که ارزش تاریخی دارد و از این قدرت برخوردار است تا شبهاتی که پیرامون انقلاب اسلامی ایران است را برظرف کند.

سردار نقدی سپس اقدام به سرودن شعری کوتاه پیرامون استاد حمید سبزواری کرد و گفت:

شیخ الشعرای انقلاب است استاد حمید سبزواری

شعر و سخنش زلال و ناب است چون نهر روان به سبزه‌زاری

دانی ز چه رو به دل نشیند اشعار بلند و نغز استاد؟

دلداده‌ی پور بوتراب است استاد حمید سبزواری

سپس استاد یراتی نیز که در این دیدار حضور داشت به شعر خوانی پرداخت و سپس در سخنانی، گفت: استاد حمید سبزواری حق پدری بر گردن همه ما شاعران انقلابی دارند. ایشان به قدری احساس مسئولیت کرده و در کارهای فرهنگی پیش قدم بودند که تقریبا در تمامی مراسم های ما حضور پیدا می کردند.

در ادامه این برنامه استاد محدثی خراسانی یک شعر کوتاه پیرامون استاد سبزواری خواند و در ادامه در سخنان کوتاهی، گفت: اگر شعر انقلاب اسلامی را همانند یک پازل درنظر بگیریم زمانی که این پازل کامل می شود تصویر استاد سبزواری نقش می بندد.

وی افزود: به جرات می توانم بیان کنم که نام شاعر انقلاب تمام و کمال زیبنده استاد حمید سبزواری است.

در ادامه این برنامه رضا اسماعیلی دیگر شاعر پیشکسوت کشور و انقلاب یک رباعی برای استاد سبزواری قرائت کرد و سپس در سخنانی، گفت: استاد حمید سبزواری پیر و پدر شعر انقلاب هستند. در حقیقت همینکه سایه ایشان بر سر شعر و ادبیات انقلاب است ما را بسیار خوشحال و شاد می کند.

وی افزود: خوشبختانه آثار استاد سبزواری ماندگار است و امروز می بینیم که زمزمه همه مردم از قبیل پیر و جوان است. اشعار ایشان در حقیقت سند شعر انقلاب اسلامی است.

گفتنی است که در انتهای این برنامه دیدار هدیه یادبودی از طرف مسئولین بسیج کشور به استاد حمید سبزواری تقدیم شد و از ایشان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر: