حجت الاسلام شهیدی:

فرزندان شهدا، ایتام امام زمان هستند/ منتقدین به سهمیه های ایثارگران، جانبازانی که ۳۰ سال روی ویلچر هستند را ببینند

کدخبر: 2017238

اگر یک سهمیه ای دانشگاه یا معافیت سربازی یا برنامه های دیگر برای خانواده های شهدا در نظر گرفتند به این معنی نیست که بعضی نا اگاه ادعا کنند که همه چیز برای آنها است. چرا نمی‌بینیم ما الآن افرادی داریم که ۳۰ سال روی ویلچر و تخت آسایشگاه‌ها هستند؟

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، مراسم بزرگداشت روز شهید عصر امروز در مزار شهدای گمنام بهشت زهرای تهران برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان سخنران این مراسم خطاب به خانواده های شهدا اظهار داشت: آنچه داریم از شما داریم و عزیزان بدانید ما همه مدیون این شهدا هستیم. رهبر ی از سفارش‌ هایی که به ما داشتند این بود که بروید و با عزیزان ایثارگر و خانواده هایشان دیدار کنید و قدردان زحمات و صبر این گرامیان باشید.

حجت الاسلام شهیدی بیان داشت: آنها رفتند راه خودشان را انتخاب کردند و راه شهادت را که اوج ایثارگری بود انتخاب کردند و به اوج سعادت رسیدند ما که پیروان آنهاییم ما که می‌گوییم راهتان ادامه دارد چه وظیفه‌ای داریم؟

رئیس بنیاد شهید با بیان این که ما نمی‌توانیم بگوییم که فقط بنیاد شهید وظایفی دارد، گفت: همه ما وظیفه داریم در قبال این عزیزان. ما یکی از وظایفمان این است که نگذاریم این عزیزان فراموش شوند باید بکوشیم به عناوین مختلف یادمان‌ها گرفته شود و حضور پیدا کنیم و گلزار شهدا باید زیارتگاه مردم باشد و یاد و خاطره آنها را برای همیشه زنده نگه داریم وظیفه مان دیدار خانواده معظم شهدا است.

وی افزود: وظیفه ما است که برویم با خانواده‌این عزیزان دیدار کنیم و از اینها قدردانی کنیم وتشکر کنیم.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به لزوم حمایت از خانواده شهدا بیان کرد: فرزندان اینها این عزیزانی که رفتند و راه شهادت را انتخاب کردند اینها به عشق امام زمان رفتند به عشق ولی الله الاعظم رفتنند پس اینها شهادتشان به خاطر عشق امام زمان قرآن دین و کشور و امام راحل و رهبری است پس اینها سربازان امام زمان هستند و بودند.

رئیس بنیاد شهید گفت: ما امروز وظیفه داریم فرزندان اینها را به مانند فرزندان خود مواظبت کنیم اینها ایتام امام زمان هستند و باید اینها را حفظ و حراست مثل فرزندان خودمان در رابطه با همه وظایفی که یک پدر در قبال فرزندان دارد ما باید این وظایف را به عهده بگیریم

وی با انتقاد از برخی سخنان علیه خانواده های شهدا گفت: اگر یک سهمیه ای دانشگاه یا معافیت سربازی یا برنامه های دیگر برای خانواده های شهدا در نظر گرفتند به این معنی نیست که بعضی نا اگاه ادعا کنند که همه چیز برای آنها است. چرا نمی‌بینیم ما الآن افرادی داریم که 30 سال روی ویلچر و تخت آسایشگاه‌ها هستند؟

شهیدی در انتهای سخنانش گفت: امروز اگر ما آرام در کنار خانواده‌هایمان هستیم آنها آرامش خود را از دست دادند ما چگونه باید دینمان را ادا کنیم؟

ارسال نظر: