امیرپوردستان در گفتگوی اختصاصی با «نسیم آنلاین» تشریح کرد؛

۳ اقدام ویژه ارتش برای جنگ‌های نیابتی/ از سلاح‌های هوشمند تا تأسیس مدرسه تک تیراندازی

کدخبر: 2022718

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در کنار طراحی و تهیه مهمات و سلاح‌های خاص جنگ‌های نیابتی، نیروی زمینی ارتش اقدام به تشکیل و تأسیس مدرسه تک تیراندازی و تربیت نیروهای واکنش سریع در جنگ‌های نوین منطقه‌ای مبادرت ورزید.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ارتش جمهوری اسلامی در راستای تامین امنیت داخلی و ارتقاء امنیت خارجی در سطح منطقه‌ای در سال 95 چه تمهیداتی را در نظر دارد؟ گفت: از جمله وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت داخلی و خارجی و حفظ و حراست از کیان مرزهای ایران است که برای انجام این مهم ماموریت‌های ارتش در یک قالب مشخص تعریف شده است.

امیرپوردستان با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که برای ارتش جمهوری اسلامی در چند سال اخیر باز شده است ماموریت مستشاری در جنگ های نیابتی منطقه است گفت: یکی از محورهای تامین امنیت حضور صحیح و اقدامات دفاعی در این حوزه از سوی ارتش به شمار می‌رود که نیروی زمینی در راستای راهبرد دفاعی ارتش اسلامی از ابتدای ورود به این حوزه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده و کلیه نیروهای ارتش اعم از هوایی و دریایی در کنار نیروی زمینی در شرایط بسیار ایده عالی به سر می‌برند.

وی خاطر نشان نشان کرد: در شرایطی که فضای تازه‌ای از تهدیدات را پیش رو داریم ارتش جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند که در کنار انجام مأموریت‌ها به بهترین شکل با رصد و شناسایی دقیق این تهدیدات اقدامات دفاعی مناسبی را نیز طراحی و اجرا کند که در این راستا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای مبارزه با این تهدیدات و برخورد با گروهک‌های تروریستی اقدام به تشکیل یگان‌های واکنش سریع کرده و برای بالا بردن سطح کیفی انجام مأموریت‌ها به افزایش بالگردها نیز پرداخته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: همچنین سلاح‌های مخصوص به این نوع جنگ‌ها که به شکل نیابتی در حال انجام است طراحی و به مراکز تخصصی تولید سلاح و مهمات ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار طراحی و تهیه مهمات و سلاح‌های خاص این نوع جنگ‌ها، نیروی زمینی ارتش اقدام به تشکیل و تأسیس مدرسه تک تیراندازی و تربیت نیروهای واکنش سریع در جنگ‌های نوین منطقه‌ای مبادرت ورزید و در مدت زمان معین تعداد مشخصی نیرو را برای تربیت در این مدارس جذب و به کار گیری می‌کند.

امیرپوردستان خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات مذکور در راستای تامین امنیت در شرایطی از حالت بالقوه به بالفعل رسیده است که فضای حاکم بر ما فضای تحریم است.

وی در پایان با بیان اینکه در فضای موجود باید از درون بجوشیم و توان بالقوه را بالفعل کنیم گفت: در این راستا از جمله فعالیت‌های مهم تهیه مهمات هوشمند و پرتابی آن هم به شکل صد در صد بومی و به کارگیری آن در کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظر: